Szezon végén megéri? - Trükkök - Ne legyenek illúzióink!

<b>Budapest</b> - Végkiárusítás, 40-70 százalékos leárazás, minden csak 1000, 500, sőt 300 forint! Az év végi árleszállítások sok helyen már decemberben megkezdődtek, a szezonvégi kiárusítás azonban ezekben a napokban hágott a tetőfokára.

Osváth Sarolta

Még néhány nap és kifutnak a téli modellek, ami marad, már a kutyának se kell. Nemsokára jönnek a tavaszi holmik, addig meg csak kihúzzuk valahogy.

Január közepén igazi vadászszenvedély lesz úrrá a társadalom nőtagjain: az olcsóságnak ki tud ellenállni? 

A szezonvégi kiárusítás átrendezi a napi programot, ilyenkor az apákra hárul a gyerek elhozatala az óvodából, a napi bevárlás, és urambocsá a vacsorakészítés is. 

Az üzletek késő estig csábítják az alkalmi vételre kiéhezett nőciket, a bevásárlóközpontokban barátnői kommandók rajzanak egyik shop után a másik bevételére, cipők, táskák, pulóverek, és minden egyéb cucc között turkálnak, egymásnak ajánlgatva a mérethiányos darabokat. 

Szuperkúúl, állati jó, bombasztikus és egyéb jelzők csapnak ki a próbafülkék függönyei mögül, fülledten erotikus kiáltások hagyják el tisztes családanyák ajakát, ha egy-egy divatos garbót, blúzt, inget-gatyát valaki magáévá tud tenni. 

Aztán vannak magányos vadászok, akik némán, összeszorított szájjal, titkon szerzik be az akciós darabokat. Szinte osonnak az üzletek homályában és ragadozóként csapnak le a vágyott darabra. Persze másnap finnyásan leszólják az őrületet, ami a boltokban van.

A kiárusítások diszkrét bájához kétségkívül hozzátartoznak az effajta hamiskás női fifikák, bár a legnagyobb élvezet a valóban jó darabok meglelése, megszerzése! A téli szezon ugyanis még eltart egy, jó esetben két hónapig, és szerencsés esetben sokáig hordhatók az olcsón levadászott cuccok.

Illúziónk azért ne legyen. Mert ahogy Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára elmondta: a szezonvégi kiárusítás elsősorban a kereskedők érdeke. Számukra fontos, hogy a megmaradt készlettől mielőbb megszabaduljanak. 

Olyan kereskedő nincs a világon, aki pontosan eltalálja, miből, mennyi fogy majd el. A választékot csak úgy lehet fenntartani karácsonyig, ha az adott szezon bőséges árukészlettel indul, és természetes, ha annak egy része nem fogy el. Az lenne a baj, ha már a karácsonyi csúcs előtt kimerülne a készlet. Amikor pedig lefut a szezon, kell a hely és a forgótőke  az új árunak. 

Férfifejjel ez ilyen egyszerű.

Szőkén persze egészen más. Üzlet a bevásárlóutcában, cipők, csizmák, hihetetlenül leárazva. Bent soha nem látott tömeg, talpalatnyi hely sincs. Divatos lila, padlizsán, keki, szürke, piros lábbelik, a legmenőbb fazonok  kapkodják ki a nők egymás kezéből, próbálnak állva, ülve. A nagy olcsóság oka a mérethiány, a csizmákból már csak bizonyos számok kaphatók.

- A lilából 38-as? - kérdez vissza, mintha viccet hallana az elgyötört eladó és gyorsan válaszol is: csak 41-es van, kéri?  Megpróbálnám, hátha. A barátnő biztatása önzetlen: legfeljebb teszel bele egy talpbetétet. 

Két lépés a tükör előtt, a csizma nagyon csinos, kényelmes is, naná. De ott van a szürke, az csak egy számmal nagyobb a lábamnál, vagy a lakk, az meg kisebb ugyan, de még ki lehet bírni. Ennyiért megéri.

A vezető ruhamárka elegáns üzletének próbafülkéjében hasonló helyzettel szembesülünk. Az M-es póló akkor se jön ránk, ha olcsó, a csípőnadrág éppen olyan előnytelen, mint amikor még rendes áron próbáltuk, a szoknya ott szűk, ahol nem kéne, és a gyönyörű táska pedig egyáltalán nem olcsó 30 százalékkal leárazva sem. 

Akad azért sikerélményünk is, szép sálat kapunk, igaz, engedmény nuku.

Vámos György erre is utalt: a vevőket a nagy számok  5070 százalékos leárazás!  becsalják a boltba, és az már fél siker. Január-februárban ugyanis holt szezon van, a forgalom nagyon visszaesne, így viszont aki betér, majdnem biztosan vesz is valamit.

Nemcsak a kereskedők, a vásárlók is várják a szezonvégi leárazásokat. Nekik is van kockázatuk  ismeri el a szakember, hiszen korántsem biztos, hogy amit előre kinéztek maguknak, nem kel el rendes áron, lesz még a méretükben, s ráadásul bekerül a leárazásba.

A soktényezős közösségi játék következő állomása a népszerű ázsiai bevásárlóközpont. Erről a csütörtöki Naplóban olvashat bővebben.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!