2012.05.09. 11:45
A BKK tagadja, hogy a Boeing miatt szakadt be a metróállomás
A Budapesti Közlekedési Központ szerint semmilyen vizsgálat nem támasztja alá azt a sajtóhírt, amely szerint a Boeing 737-es közúti szállítása okozta volna a 3-as metró népligeti állomásának sérüléseit.
A BKK arra reagálva közölte ezt, hogy a Mainap.hu kedden azt írta, az Üllői úton csütörtök éjjel szállított repülőgép okozhatta a mennyezeti díszítőelemek szombati omlását.
A közlekedési központ tájékoztatása szerint BKV szakemberei előtt ismert tény, hogy a népligeti állomás szerkezetén a metróvonal építése után nem sokkal apróbb meghibásodások keletkeztek, mert az állomás nagy fesztávú födémszerkezetét ridegvakolattal burkolták le, amely a környezeti hatások miatt repedezik, hullik. Az alagutat folyamatosan ellenőrzi a BKV illetékes főmérnöksége, de az ellenőrzések nem tártak fel összefüggést a Boeing 737-es szállítása és a vakolathullás között - olvasható a BKK közleményében.
Hozzátették, hogy a BKK-tól mint közútkezelőtől engedélyt kellett kérnie a szállítónak, a BKK pedig előírta a különleges szállítmány által használható útvonalat és azt is, hogy a szállítócégnek kötelessége felvenni az érintett szakterületi képviselőkkel a kapcsolatot. A benyújtott kérelem szerint a repülőt szállító tréler tengelyterhelése nem haladta meg a kilenc tonnát, és hasonló terhelésű járművek naponta közlekednek a Könyves Kálmán körúton.
Mint közölték, még zajlik a BKV műszaki vizsgálata, amely azt hivatott eldönteni, hogy mitől szakadhatott le a metróállomás álmennyezetének egy darabja.