2009.06.29. 12:48
Nálunk többet ér a pénz - Hazánk előkelő helyen áll az úticélok között
Veszprém - Magyarország második az "olcsóságlistán" - derült ki a Német Bankok Szövetségének legújabb kimutatásából, amely szerint a nyaralók idén Kelet-Európában az igen kedvező ár-érték arányból profitálhatnak. A skandináv, sőt az amerikai sajtó is a legolcsóbbak között ajánlja Magyarországot.
A különböző felmérések rásegítenek a hazai turisztikai marketingszervezet munkájára, ugyanis több európai, sőt tengerentúli szervezet is Magyarországot ajánlja az elsők között úticélként abból a szempontból, hogy hol ér legtöbbet a pénzük.
A Magyar Turizmus Zrt. németországi képviselete is idei teljes kommunikációjában, folyamatosan népszerűsíti hazánk árelőnyét
(Illusztráció: archív)
Magyarországon, Lengyelországban, Bulgáriában és Horvátországban például megközelítőleg egy euróért kapja meg azokat az árukat és szolgáltatásokat, melyekért hazájában 1,32 eurót fizet.
A kelet-európai országok összehasonlító listájában Magyarország a második helyen áll Lengyelország után.
A kimutatás kitér arra is, hogy más országokban viszont lényegesebb drágább a nyaralás, mint saját hazájukban, Németországban.
Ezek között elsősorban Olaszországot, Franciaországot és Svájcot emeli ki a tanulmányt készítő bank, ahol az euró vásárlóereje csak 78 cent. A Magyar Turizmus Zrt. németországi képviselete is idei teljes kommunikációjában, folyamatosan népszerűsíti hazánk árelőnyét.
De a nyári főszezon idején, júliusban és augusztusban a bécsi és Bécs környéki orvosi rendelők várótermeiben is láthatóak lesznek a turisztikai marketing szervezet hirdetései, amelyek a Balatonhoz csalogatják a pihenni, üdülni és rekreációra vágyó osztrákokat.
A két nyári hónapban mintegy 145 orvosi rendelőben találkozhatnak a várakozók azzal a 15 másodperc hosszú reklámmal, amely a Balaton-parti üdülés rendkívül kedvező ár-érték arányára hívja fel a bécsiek figyelmét.
Ezzel hatékonyan elérhető a 35 évnél idősebb korosztály, akik körében igen népszerűek a hazai wellness- és gyógyszállodák ajánlatai.
Az orvosi rendelők várótermeiben folytatott mostani Balaton-kampány része az MT Zrt. ausztriai külképviselete Verdoppeltes Urlaubsbudget (nálunk a pénze duplán számít) kampányának, amely az euró magas magyarországi vásárlóértékére hívja fel a figyelmet.
A KSH tájékoztatója szerint az idei év első négy hónapjában a tavalyihoz képest közel 2200-al nőtt az osztrákok által eltöltött vendégéjszakák száma a magyar tenger partján.