Várpalota

2015.01.30. 20:00

Más helyett fizette a díjat - Lakáscsere miatt származott a bonyodalom az áramszámlákkal

Várpalota - Névrokona villanyfogyasztását vonta le a szolgáltató egy asszonytól öt hónapon át. A cég érvelése szerint rossz partnerszámot adott meg az ügyfél.

Kovács Erika

- Lakást cseréltünk egy névrokonunkkal, majd bankot is váltottunk 2014 májusában. Az új pénzintézettel mindent precízen egyeztettük. Mind a tizenegy szolgáltatónál azóta is pontosan működik a havi levonás. Az E.On ezt figyelmen kívül hagyta, és csekket küldött nekünk - említi az előzményeket Laki Ferencné. Elmondja, hogy levélben a csekket visszaküldte, mivel ő továbbra is utalással akart fizetni. A cég erre azt közölte vele írásban, hogy kikapcsolják a villanyáramot a lakásában, ha nem fizet. Erre teljesen kétségbeestem jegyzi meg az asszony. Neki ugyanis soha egyetlen fillér tartozása nem volt senkivel szemben. Lakiné hónapokon át több levelet írt az E.Onnak. Kiderült ugyanis, hogy a cég nem az ő villanyszámláját vonta a bankszámlájáról, hanem egy vele megyegyező vezetéknevű, de eltérő keresztnevű férfiét. A félreértés iránt több levélben is érdeklődött az asszony, de állítja, választ nem kapott. Teltek a hónapok, és összesen ötször az ő számlájáról vonták le a másik család villanyfogyasztását.

- Hiába írtam egymás után a leveleket, nem történt semmi, aztán a nyolcadik levelemre a választ már fel sem bontottam, ugyanúgy visszaküldtem. Elég volt a lelki terrorból!, ezt írtam a felbontatlan borítékra - mondja felindultan. Ezután azzal próbálkozott, hogy számlájáról levetette a levonható összeg határát háromezer forintra, hogy ne tudják levonni a másik fogyasztást, ami 3609 forint volt. Aztán végső felháborodásában levonta saját, 7466 forintos számlájából a másikét, és csak a különbözetet utaltatta el a bankkal.

Laki Ferencné vaskos mappában gyűjti a levelezéseit, számláit. Azt állítja, mindent tud igazolni   Fotó: Kovács Erika

- Az egészbe már belefáradtam. Soha nem kaptam a kérdéseimre választ. Meghazudtoltak, sőt még kaptam nyomtatványt is, hogy töltsem ki, mint szociálisan rászorult. Én ilyet soha nem kértem, viszont azt vélelmezem, hogy a másik személy kérhette, így kaphattam kézhez a nyomtatványt - említi. - Felfoghatatlan, követhetetlen - hangsúlyozza emelt hangon Lakiné. Aztán kérték tőle azt is, hogy keresse fel a másik személyt, és kérje vissza tőle a pénzét, mert ők pénzt nem utalhatnak vissza. Amikor először vonták tőle a másik család fogyasztását, még abban a hónapban vissza is küldték, de többször már nem.

- Akkor lehetséges vagy nem? - kérdi. A szolgáltatót az asszony telefonon is többször kereste, ígérték neki, intézik ügyét. Hívták a bankból is, nekik is azt mondta a cég, hogy visszautalták a pénzt, de ennek nem volt nyoma. Lakiné szerint a másik családnak utalhatták, mert az összeg máig nincs a számláján. Lakiné úgy érzi, a cég hibázott. Hiába levelezett velük, telefonált nekik, hiába küldte el a havi villanyszámla kivonatát. amin látható a partnerszám is, nem történt semmi. Felkereste a helyi kirendeltséget is, ahol többek között azt mondták neki, a másik személynek nincs tartozása. Lakiné megkérdezte, miként nem veszi észre egy szolgáltatótársaság, hogy valaki hosszú hónapokon át nem fizet villanyszámlát? Szeretné tudni, ebben a nagy kuszaságban mennyivel tartozik neki az E.On és mennyivel a másik család?

- Jómagam az E.Onnal szemben mint ügyfél, becsületes, szolgálat- és segítőkész ember voltam, és törvénytisztelő állampolgár - kesereg Lakiné, akinek történetét már az egész város ismeri, és gyakran megszólítják: az én számlámat nem akarod kifizetni? .

Az E.On az ügyben érdeklődésünkre az alábbiakat közölte: - A probléma kiindulópontja az, hogy ügyfelünk a bankjához beadott csoportos beszedési megbízáson rossz ügyfélazonosítót adott meg. Tekintve, hogy a leadott azonosító a másik személyhez tartozott, ezért az ő számláinak az összegét vontuk le Lakiné számlájáról. A nyilvántartás szerint csupán 2014. augusztus 18-án érkezett be hozzánk megfelelő igény a téves azonosítójú csoportos beszedés törléséhez. Ugyanezen a napon szintén ügyfelünk jelzése alapján a beszedési megbízást a helyes adatokkal beállítottuk. A rendszerünk szerint a csoportos beszedési megbízás azóta megfelelően, ügyfelünk igénye szerint működik. Összesen két alkalommal történt a másik személy energiadíjának levonása Lakiné bankszámlájáról, illetve egyszer a leemelt összeget Lakiné részére visszautaltuk. Ez alapján csupán egy darab olyan levonást tartunk nyilván, amely a panaszos hibás bejelentése miatt történt. Mindig a hozzánk érkezett banki jelzés szerint jártunk el, így intézkedéseink jogszerűségét továbbra is fenntartjuk, és erről ügyfelünket is tájékoztattuk írásban.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!