Lóerő

2015.02.03. 10:55

Egyre több a kátyú az utakon

Idén is kikezdte a tél az utakat. Egyre több helyen kell kerülgetni a széles, mély kátyúkat. A Füredre vezető felső úton nagyon féltettük a kocsit.

Prevics Éva

Katasztrofális állapotban van a Csopakról Balatonfüredre vezető úgynevezett felső út. A Balatonarács tábláig tartó körülbelül két kilométeres szakaszon eddig is zötykölődtünk, de az idei tél különösen megviselte a Füredi utat. Tele van kátyúval, így még nehezebb közlekedni az amúgy is szűk és kanyargós szakaszon. Ottjártunkkor az autósok nem győzték kerülgetni az út szélén lévő lyukakat, melyek most ráadásul tele vannak vízzel, tehát még a mélységüket sem lehet felmérni.

Régi probléma ez az útszakasz - mondta a Naplónak Bóka István polgármester. A település vezetője kiemelte: többször egyeztettek már a csopaki polgármesterrel az út kapcsán. Annak ellenére, hogy a forgalmas út állami fenntartású, lehetséges, hogy a településeknek saját zsebből kell megoldaniuk ezt a tarthatatlan helyzetet. Fel kellene újítani a szakaszt és járdát kellene építeni az út mentén, ahogy azt Balatonfüreden az Arácsi úton is tették. Bóka István hozzátette: egy kerékpárút kialakítása is célszerű lenne a Füredre vezető szakaszon.

A kátyúzás minden tavasszal probléma a településeknek. Balatonfüreden erre a célra körülbelül 20 millió forintot költenek el évente.

Egyre többen kötnek biztosítást kátyúkárra - mondta az Agape 2000 Biztosítási Alkusz és Tanácsadó Kft. ügyvezetője. Ez a lehetőség 2011 óta elérhető. Bár az út fenntartója is felelős az okozott kárért, ennek a bizonyítása sokszor nehézkes, az eljárás hosszadalmas, tanúkat és a rendőrséget is be kell vonni. Ezért sokan inkább biztosítást kötnek, hiszen ez a biztosítás éves szinte már körülbelül kétezer forinttól elérhető. Itt is van persze szakértői vizsgálat a bejelentés után, de az eljárás jóval egyszerűbb és a károsult heteken belül a pénzéhez jut.

Télen csak a balesetveszélyessé vált utak kátyúzását végzik el, hiszen az időjárás miatt nincs lehetőség végleges megoldásra. A tartós munkákat tavaszra időzítik- mondta a Naplónak Pécsi Norbert a Magyar Közút Nonprofit Zrt. kommunikációs menedzsere. Először a magasabb rendű és forgalmasabb területeket teszik rendbe, az autópályákat és főutakat, ezután következnek a kisebb szakaszok.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!