Veszprém

2017.03.09. 15:01

Háromdimenziós gazdaság – a profit a közösség szolgálatában

Ebben a szemléletben a gazdaság legfőbb célja a közjó megvalósítása, ami nem más, mint az ember kiteljesedése egyéni és közösségi síkon.

Molnár Sándor

Baritz Sarolta Laura OP nővér, a Sapientia Szerzetesi Hittudományi Főiskolán a Keresztény Társadalmi Elvek a Gazdaságban (KETEG) szakirányú posztgraduális képzés megalkotója, alapítója és szakfelelőse, valamint Fóris Ferenc a KETEG munkatársa tartottak előadást háromdimenziós gazdaság címmel a Magyarok Nagyasszonya templomban.

– Azért háromdimenziós mert a harmadik dimenziója a gazdaságnak az erkölcsi értékek dimenziója. Azt szeretném kifejezni ezzel, hogy a szűk értelemben vett gazdaság, mint tőke, pénzügyek, marketing, profit, termelés, stb. ezek a két dimenzió. A harmadik dimenzió adná az ő alapjukat, ami az erkölcsi értékek. Ezeknek a kombinációja adja azt a komplett, integrált gazdasági szemléletet, amelyben úgy gondoljuk, hogy egy emberközpontú gazdaság valósulhatna meg, amelynek célja az emberi kiteljesedés, a közjó – mondta el Baritz Sarolta Laura.

Fotó: Pesthy Márton

A domonkos rend egyik sajátossága az, hogy tanulunk és a teológiában megismert igazságot tovább adjuk, és ez párosodik világi tudományokkal is – nálam a közgazdaságtannal. Tulajdonképpen az apostoli életemnek a megélése az, hogy közgazdászként tevékenykedek tovább. Ez elsősorban tanítást jelent, és ennek a Keresztény Társadalmi Elvek a Gazdaságban (KETEG) programnak a hirdetését szervezését. Azon munkálkodom, hogy ez a fajta háromdimenziós gazdasági irányzat terjedjen - fűzte még hozzá a domonkos nővér.

Az előadáson elhangzott, hogy nem az ember van a gazdaságért, hanem fordítva: a gazdaság az emberért. A profit nem egyedüli elérendő cél, hanem sokkal inkább eszköz. Ennek az eszköznek pedig a közjót, a közösségek boldogulását kell segítenie.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!