Púder Nélkül

2015.05.27. 09:22

Anyaművek - Reklamáció itt is, ott is

Nem szeretek panaszt tenni, de ugyanúgy fontos megtanulni ezt is, ahogy a nemet mondást.

Szálka Sarolta

Ugyanakkor célravezető tűpontosan fogalmazni és higgadtnak maradni, sőt kedvesnek, mert rengetegen túl- vagy alábecsülik magukat, ami miatt lehet akár személyes sértődés is a reakció, de alapból sem esik jól senkinek. Majd törvényszerűen következhet a védekezés akár támadás formában, és a végén pont a panasszal élő lesz a ludas/bűnös/rossz. Tehát, ha bajom van termékkel, gyógyszerrel, bánásmóddal, jelzem nyugodt stílusban, kitartóan, szóban – legalábbis ez a terv. Ha publikálom, beperelhetnek. Ha megírom az adott szervezetnek, kamarának, akkor kivizsgálják, és vagy marad minden a régiben, vagy lesz valami eredménye.

Van olyan eset, hogy perelni kellene. De ki akar perelni? Keserű a mellékíze, és nem kevés pénzbe is kerül. Mégis lehet olyan eset, ami ezt kívánja meg. A gyerekeink egészsége/élete például, és a sajátunk – hány olyan termék készül, ami – nem készakarva, de – ártalmas? Étel, gyógyszer, táplálék kiegészítő. Márkás gyerekcipőt veszünk, mégis töri a gyereklábat rossz bevarrás miatt? Irány vissza a boltba! Jelzem, mondom, kérek, várok. A ne szólj szám, nem fáj fejem már érvényét vesztette. Mert, ha nem szólunk, migrénünk lesz. Ha szólunk, akkor viszont van esély a korrekcióra. És ez minden életterületen igaz!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!