Lóerő

2016.05.31. 16:55

Az öregebb kapósabb

Idén az év első harmadában közel 45 ezer használt autó özönlött be az országba, 24 százalékkal több, mint tavaly ugyanebben az időszakban - derül ki a használtautó.hu szerkesztőségünkbe is eljuttatott elemzéséből.

Napló információ

Az előző évek tapasztalatai szerint - az év végére bekövetkező további élénkülést is figyelembe véve - a portál szakértői jó esélyt látnak arra, hogy változatlan piaci környezet mellett év végéig mintegy 150 ezer használt autó érkezik majd.

Továbbra sem fiatalodik a használtautó-import állománya: az idén behozott járműveknek 61,5 százaléka legalább tízéves. Ez az az életkor, amely mellett nagyobb kategóriákra is megvan a hazai fizetőképes kereslet. Ám ennek a ténynek számos negatív hatása van: mivel a kínált autó előéletének sokkal nehezebb utánajárni, az új tulajdonosnak számos esetben komoly pótlólagos ki-adással kell szembesülnie az utólag felfedezett műszaki problémák miatt.

A használt autókat Csongrádi Dániel értékesítő mutatja. Mint mondta, az elmúlt évekhez képest megnőtt az érdeklődők, vásárlók száma Fotó: Balogh Ákos

Míg az idehaza futó legtöbb autónak a futás-teljesítményéről már legalább két nyilvántartott adat is egyszerűen lekérhető a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatalának (KEKKH) 2012 januárjától vezetett adatbázisából, ez a külföldön vásárolt autók esetében nem valósítható meg. Ez a helyzet pedig szinte tálcán kínálja a lehetőséget a kilométeróra-tekerésre - akár külföldi, akár egyes hazai eladók számára.

A számokból egyértelműen látszik, hogy a használt-autó-import egyre szélesebb réteget érint: idén a Magyarországon az elsőként forgalmit kapó személyautóknak több mint kétharmada lesz külföldről származó használt jármű (ez az arány 2012-ben még 50 százalék volt).

A szélesebb vásárlói kör megjelenése az igények változékonyságát is növeli. Ha összehasonlítjuk a két éve behozott állomány összetételét az idén év elején importált járművekével, észrevehetjük, hogy a presztízsmárkákat jelentő Audi-BMW-Mercedes hármas immár csak 21,2 százalékát teszi ki a behozatalnak, szemben a 2014-es 25,1 százalékkal. Általánosságban is csökken a koncentráció a márkák terén: az első nyolc leggyakoribb autómárka két éve még a teljes sokaság 68 százalékát adta, most ez az érték 64 százalék.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!