2014.03.20. 12:35
Apa és fia együtt szlalomoznak
Tapolca - Megkezdődött a Veszprém kupa szlalombajnokság, amelynek első fordulójában a tapolcai Lovász Róbert és fia Kornél, egy kétszázharminc lóerős BMW-vel áll starthoz. Termett itt számukra már arany is, ezúttal egy bronzot és egy negyedik helyet hoztak el.
- Sajnos egyrészt a körülények az esős idő miatt nem voltak túlzottan ideálisak, másrészt az első megmérettetés során jött elő néhány apróbb hiba. Kiderült, hogy néhány kisebb módosításra még szükségünk lesz ahhoz, ha jobb eredményt szeretnénk elérni, mondta el munkatársunk érdeklődésére Lovász Róbert. A harmadik helyen végeztem, fiam a negyediket a kategóriában. Az abszolút versenyben tizennegyedik lettem a 114-ből - tette hozzá.
Az autós szlalom egy külön világ, bár náluk a gépkocsi tuningolása, felkészítése, karbantartása is kiemelt figyelmet kap. Értenek hozzá mindketten. Az előző versenyben Veszprémből kategóriájukban (2000 köbcentiméter fölötti hátsókerék hajtású tuning) az első és második helyet is elhozták. Egy autót használnak, de két rajtszámmal. Közös a hobbi, együtt alakítják, formálják a gépet, de a verseny idején ellenfelek. Róbert örül, hogy fia is ezt a hobbit űzi, hiszen ez mindkettőjük autós szakmájához is kapcsolódik, de ami ennél is fontosabb, az az, hogy nem a közúton, hanem a biztonságos, zárt pályán élnek kedvtelésüknek. A veszprémi négy futam után Bakony kupa is négy futam, illetve egy nyolc futamos Dunántúli szlalom kupa, illetve távlati tervben az osztrák bajnokságban is kipróbálnák magukat.
A szlalom tapolcai megszállottjai, apa és fia: Lovász Róbert és Lovász Kornél. Közös autóval, de két rajtszámmal versenyeznek (Fotó: Szijártó János)
A tuning autónál szinte minden fejlesztés, újítás belefér, így a kétszázharminc lóerős gépjárművet úgy alakítják, formálják ahogy akarják. Éltek is ezzel a lehetőséggel és új motorral álltak rajthoz. Azzal nem is akadt probléma, de most az első éles bevetés után, további apróbb igazításokat is szükségesnek tartanak.
Alapvetően rövid távok jellemzik a szlalomversenyeket, a veszprémi pályán például másfél kilométeres, Bakonyszentlászón mintegy négy kilométeres a kör, amit különböző bójákkal és akadályokkal nehezítenek. A gyorsulás itt lényeges szempont, ezzel nincs is probléma, a tuningautóban az ülésbe préselődik a versenyző egy nagyobb gázadásnál.