Lóerő

2012.08.11. 09:32

Veszprémi menedzser az F1-ben

Veszprém - Gyakran emlegetjük, hogy magyarok mindenütt vannak, és ez alól a Forma1 sem kivétel. Tavaly a Lotusnál dolgozó Nyers Anitát mutattuk be a Magyar Nagydíj alkalmával, idén pedig Szalontai Zsuzsa mesél nekünk arról, hogyan lehet magyarként a száguldó cirkusz világába kerülni.

Vámosi Péter

- Veszprémből származol, de hogyan keveredtél Németországba?
 
- Apukám 1989-ben, majd '90-ben az egész család kiköltözött munka miatt. Ott jártam iskolába, Frankfurt környékén, ott is érettségiztem, és hát elég furcsa úton kerültem ide.
 
-Tanultál esetleg főiskolai szinten kommunikációt vagy menedzsmentet?
 
- Nem, ami sokat segített, hogy öt nyelvet beszélek (magyar, angol, német, spanyol, francia). Ez az információ terjedt el rólam, és hát így ez az én titkom, hogy sok emberrel tudok kommunikálni.


 
- Hetedik éve vagy már a Forma-1-ben. Hogy-hogy nem valami focicsapathoz keveredtél? Vagy eleve érdekelt a Forma-1?
 
-  A nagypapám, a nagynénim és az édesapám is sokat nézte, bár engem kislányként még nem nagyon érdekelt. Schumacheren kívül senkit sem ismertem; igazából a sorsom hozott ide. De elég egyetlen napot eltölteni a Forma1-ben ahhoz, hogy az ember beleszeressen.
 
-  Melyik csapatnál kezdtél, és hogy sikerült odakerülni?
  
- Két híres ember Németországban golfozott. Egyikük síugró volt, és mondta a másikuknak, aki egy tévénél dolgozott, hogy ez a lány öt nyelven beszél. Ők pont kerestek valakit a Forma1-re, felhívtak, elmentem Münchenbe, felvettek és már indulhattam is Ausztráliába. Az első három évet a tévénél töltöttem, nagyon sokat tanultam a tévézésről, kommunikációról. Amikor Timo (Glock) tesztpilóta volt a Sauber BMW-nél, akkor ismertem meg, mert a Sky szakértője és én szerveztem a tévés produkcióit. Tavaly év végéig a tévénél dolgoztam. 2010 óta a háttérben munkálkodtam Timoval is. Általában úgy nézett ki egy versenyhétvégém, hogy vasárnap estig a tévének, futam után pedig már csak Timonak dolgoztam. Tavaly a szezon végén kérdezte meg, nem szeretnék-e csak neki dolgozni. Én pedig úgy döntöttem, hogy hat év tévézés után - bár, őszintén megvallva, nagyon tetszett  - most ezt is kipróbálom, hiszen ő nagyon jó pilóta.
 
-  Milyen a kapcsolatod a paddockban a többi magyarral? Nyílt titok, hogy több magyar is dolgozik a Forma-1-ben.

-  Igen, sok a magyar, és persze összetartunk, mindig nagyon jó magyar hangot hallani.
 
- Mik a terveid a jövőben? 2014-ig szerződésben álltok a csapattal, Timo a Marussia család része és kiemelt tagja.
 
- Azt tudom, hogy Timo mellett szeretnék maradni, mert nagyon jól tudunk együtt dolgozni.

Szalontai Zsuzsa azt is elárulta, hogy mik voltak eddig a legrosszabb élményei a Forma1-ben. 
- A balesetek, amik sajnos néha előfordulnak. Robert Kubica kanadai balesetét sosem fogom elfelejteni, ez a negatív oldala a történetnek. Meg hát vannak olyanok is, amikről  nem nagyon beszélhetek.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!