2010.06.29. 15:39
Katasztrofális helyzet
Örvényes - Szomorú képet festett az oktatásügy állapotáról a Magyar Fejlesztő Pedagógusok és Gyógypedagógusok Nemzetközi Szakmai Egyesülete.
A nevelési tanácsadókban, iskolákban, óvodákban dolgozó szakemberek az ország különböző vidékeiről, Budapestről, Sarkadról, Nyíregyházáról, Győrből és Veszprém megye több településéről érkeztek a Balaton-parti községben megtartott hagyományos tanácskozásra, melyhez a faluházat az önkormányzat idén is ingyenesen biztosította.
- Nem tudnak olvasni, sok a magatartás-problémás, hiperaktív gyerek. Az egyre több gyereknél megfigyelhető diszlexia (olvasási nehézség), diszgráfia (írási nehézség), diszkalkulia (számolási nehézség) nagyon kis részben vezethető vissza idegrendszeri okra, a háttérben a nem megfelelő oktatás, a gyors tempó diktálása áll, ami nehézségeket ró a gyerekre, szülőre, pedagógusra egyaránt. Már óvodás korban fel kellene ismerni, hogy a gyerekkel problémák lehetnek és a fejlesztést időben meg kellene kezdeni.
Katasztrófához vezethet, ha az oktatást nem tudjuk közösen kilendíteni ebből a helyzetből - foglalta össze a tanácskozás szervezője, Horváth Sándorné Vöröstón élő fejlesztő-gyógypedagógus.
A találkozón részletesen foglalkoztak a részképesség-zavaros vagy fogyatékos gyerekek és a normál képességűek integrált oktatásának kérdésével is.
A kétnapos konferencián gyakorlati bemutatókat is tartottak, hogyan lehet olcsó vagy értéktelen dolgok felhasználásával ügyességet fejlesztő foglalkozásokat tartani.