2015.06.22. 18:52
Felejthetetlen utazás - Rendkívüli pályaproblémák adódtak a vasúttársaságnál
Nem állt a helyzet magaslatán a minap a vasúttársaság, amikor műszaki hiba miatt vonatpótló buszokat kellett beállítaniuk. Az utasok nem várt kellemetlenséggel szembesültek.
Felejthetetlen utazásban volt része egyik olvasónknak, aki minden bizonnyal örömmel lemondott volna erről. A Naplónak Klesitz Anna Mária idézte fel a június 11-én történteket: lánya Veszprémből Szombathelyre utazott a 16 órakor induló vonattal. Fél négykor mindössze annyit tudott mondani a jegyárusító hölgy, hogy majd egy óra múlva pótló buszok érkeznek Devecserből.
A Budapest felől érkező vonat utasait Veszprémben leszállították. 20 perc múlva annyit közöltek velük, hogy Ajkáról már jönnek a pótlóbuszok. Az utasok a 30 fok fölötti hőségben a fal melletti kis árnyékban sorakoztak, fiatalok, gyerekek, öregek, víz nélkül, csomagokkal. Ajkáról 16:45-kor befutott kettő(!) busz a tömegnyi, csomagokkal váró emberekhez. A buszra azonban nem szállhattak fel, mert a sofőr nem engedte.
Olvasónk ekkor veszítette el a türelmét. Bement a forgalmi irodába, szóvá tette: ebben a melegben meddig váratják az utasokat, és a két buszra miként akarnak ennyi embert összezsúfolni?! Az a választ kapta, hogy írjon a panaszkönyvbe. Milyen eljárás ez? Mindenki megfizette a szolgáltatást! Más is dolgozik ilyen melegben, egy szolgáltató nem engedhet meg magának ilyen hozzáállást, vélekedett. Úgy gondolja, ilyen bánásmód után joggal várhatnak némi kompenzációt.
Június 11-én, a Városlőd-Kislőd–Szentgál vonalszakaszon észlelt rendkívüli, előre nem látható pályaproblémák miatt a vonatforgalmat a helyreállításig szüneteltetni kényszerültek, válaszolta megkeresésünkre a vasúttársaság. A 15 órától történt lezárást követően üzemirányító munkatársaik – mivel a MÁV-START saját autóbuszparkkal nem rendelkezik – haladéktalanul megkezdték a vonatpótló autóbuszok rendelését Veszprém–Ajka viszonylatában, azonban a Volán társaság csupán Ajkára tudott korlátozott számú autóbuszokat biztosítani, és ezek a járművek némi késedelemmel érkeztek meg a veszprémi állomásra. A vasúttársaság közölte, az állomáson várakozó utasokat a hangos utastájékoztató berendezésen keresztül informálták a műszaki problémáról, illetve a vonatpótló autóbuszos közlekedésről.
A bejelentésben jelzett munkatárs viselkedésével kapcsolatban az érintett panaszos és valamennyi utasuk elnézését kérik. Szervezett vízosztás azért nem történt, mivel hőségriadó még nem volt érvényben. Az állomásépület melletti működő vízcsapból volt lehetőség ivóvíz nyerésére, felfrissülésre.
Üzletszabályzatuk vonatkésés esetén lehetőséget ad az úgynevezett átalány-kártérítésre, amennyiben az utas feláras vonatot (gyorsvonat, sebesvonat, InterCity vonat) vett igénybe. A panaszos bejelentésében említett árat feláras, így átalány-kártérítés igényelhető.
Az utasok számára okozott kellemetlenség miatt ezúton is elnézést kért a vasúttársaság.