Vártámadás

2024.05.07. 11:30

Több mint félszáz gyerek támadta meg a sümegi várat

Hagyományosan az érettségi szünet első napján, május első hétfőjén rendezte meg a Ramassetter Vince Testnevelési Általános Iskola és Papp Imre várkapitány a gyermeknapi vártámadást.

Szijártó János

A régóta nagy népszerűségnek örvendő programra idén húsz osztály ötvenöt diákja készült lelkesen, hogy versenybe szálljon a fődíjért. Az általános iskolák felső tagozatos diákjai jelmezkészítésben, színjátszásban, várfutásban, íjászatban, hajítócsillag-, hajítóbárd- vagy ágyúgolyódobásban, valamint sebesültszállításban mérték össze tudásukat, ügyességüket. 

A felkészülés feszült pillanatai a vártámadás előtt. Idén több mint félszáz gyerek vett rész az izgalmas programban
A felkészülés feszült pillanatai a vártámadás előtt. Idén több mint félszáz gyerek vett rész az izgalmas programban
Fotó: Ramassetter-iskola

Az elméleti feladatok témája mindig a magyar történelemből kerül ki, ez most is így volt. A témák IV. Béla korát és a tatárjárást, a középkori életet, a Rákóczi-szabadságharcot, valamint Sümeg és a barokk kapcsolódását érintették. Azért, hogy senki ne maradjon éhes, a hadtáposok a vár lábánál paprikás krumplit készítettek, amit a harcosok jóízűen elfogyasztottak a megmérettetés után.
Azt is megtudtuk, hogy nemcsak sümegi csapatok vitézkedtek, hiszen érkeztek Pápáról,Tapolcáról, Mezőlakról, Kaposvárról, Balatonfüredről, Sümegcsehiről és Türjéről is gyerekek. Az izgalmas program közös lovagi torna bemutatóval és eredményhirdetéssel  zárult. Az első helyezést Balatonfüred, a másodikat a Ramassetter testnevelési általános iskola 6. A osztálya, a harmadikat a Ramassetter testnevelési általános iskola 6. T csapata szerezte meg. További jutalom volt, hogy a részt vevő csapatok ingyen megtekinthették a felújított sümegi várat. 

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában