2019.08.08. 11:00
Válasszuk a mentőgyűrűvel felszerelt vízibiciklit!
„A semmit nem lehet odadobni!” címmel balatoni kampányba kezdett a Vízimentők Magyarországi Szakszolgálata (VMSZ) az AbOvo Grouppal a biztonságos vízibiciklizés érdekében. Erről beszéltek az illetékesek Alsóörsön, a Marina Hotelben.
Fotó: VMSZ
„A semmit nem lehet odadobni”, azaz mentőeszköz nélkül nem lehet biztonságosan segíteni, ha baj van! Egy egyszerű eszköz életet menthet, fogalmazott Bagyó Sándor, a VMSZ elnöke.
Hozzátette, ezekre az eszközökre nem vonatkoznak a vízi járműveket érintő szabályok, nagyon népszerűek a strandolók körében. Ezért kezdeményezték a Balaton Fejlesztési Tanács illetékes testületével, a vízi rendészettel, hogy a vízibicikliken is legyenek mentőeszközök. Ilyen például a mentőgyűrű, a mentőlap és -patkó, a mentőbója, hogy amikor segíteni kell, legyen mit odadobni. A kölcsönző üzemeltetőjének is érdeke, hogy adott esetben legyen ilyen mentőeszköz, amelyek mindössze néhány ezer forintba kerülnek. Már jó példák is vannak: Papp István Balatonlelle, Balatonboglár, Fonyódliget kilenc strandján mentőeszközzel ad bérbe vízi biciklit.
Bodnár Sándor, az AbOvo Group társtulajdonosa arról beszélt, hogy a cégcsoportnak nagyon sok balatoni médiafelülete van, amelyek közérdekű tájékoztatásra is alkalmasak. Így, amikor a VMSZ megkereste a társaságot, tudták, eszközeik a legalkalmasabbak arra, hogy felhívják az emberek figyelmét a kampány jelentőségére, az életmentésre. – A Balaton arról szól, hogy szórakozzunk, érezzük jól magunkat, de nagyon fontos, hogy biztonságban mindenki hazatérhessen – hangsúlyozta Bodnár Sándor.
Kiderült, a közös projektben eddig 28 Balaton-parti településen több mint 70 strandon helyeztek ki szemléletes, minden korosztály számára érthető, a biztonságot célzó plakátokat, amelyek arra hívják fel a strandolók figyelmét, hogy mindig válasszák a mentőgyűrűvel felszerelt vízi biciklit.
Elhangzott, a VMSZ 1999-es megalakulása óta kiemelt figyelmet fordít a vízi balesetek megelőzésére, igyekszik megragadni minden lehetőséget, ahol a megelőzésről beszélhet. Az erről szóló kampányhoz csatlakozott az AbOvo Group. A cégcsoport tulajdonában álló reklámfelületek a Balaton-parti strandok és kikötők jelentős részén megtalálhatók. Ezeken közel 400 strandparaván felületet biztosítottak a kampány plakátjainak, így a becslések szerint 1,5 millió emberhez juthat el a felhívás.