2024.08.25. 12:00
Egy érintés és más semmi...
Magyarország helyközi és távolsági autóbuszos szolgáltatója járműveinek már több mint egyharmadán elérhető a készpénzmentes fizetés. Ütemesen halad a berendezések telepítése, ősz végéig pedig a tervek szerint valamennyi helyközi járat fedélzetére felkerül a POS-terminál. Egy érintés lesz, más semmi…
Bár a jegy- és bérletváltás az online csatornákon a leggyorsabb és legkényelmesebb, ha mégis a fedélzeti vásárlás mellett döntünk, nem érdemes az aprót keresni. A készpénzmentes fizetés kiterjesztését ugyanis már a nyár elején megkezdték valamennyi helyközi járatra. Június vége óta már mintegy kétezer autóbuszra került fel a POS-terminál, és országszerte tizenöt szerelőcsapat dolgozik folyamatosan azon, hogy október végéig mind az 5330 helyközi közszolgáltatást ellátó buszon elérhető legyen az elektronikus jegy- és bérletváltás. Mindezeket a szolgáltató sajtóközleményében írja.
A terminálokkal kapcsolatban hozzáfűzik, azok nemcsak bankkártya, hanem a fizetésre alkalmas applikációval rendelkező okoseszközök, mint telefon, okosóra használatát is lehetővé teszik. Aki nem tudja menetjegyét elővételben megváltani, annak is gyorsabb, egyszerűbb így, hiszen nem kell készpénzt, aprópénzt magával vinnie. A készpénzmentes fizetési lehetőséget matricával jelzik az autóbuszokon, de a vezetőktől is kérhető felvilágosítás.
A fejlesztéstől az utaskiszolgálás folyamatának gyorsulását, a működési költségek csökkenését is várják. Bíznak abban, hogy a fedélzeti elektronikus fizetés bevezetése hozzájárul ahhoz, hogy egyre többen vegyék igénybe a közösségi közlekedési eszközöket.