erre figyelj vásárláskor!

2021.02.25. 11:00

Várjuk olvasóink fogyasztóvédelmi kérdéseit

Felesleges kiadásoktól óvhatják meg magukat, pénzt spórolhatnak, akik ismerik vásárlói jogaikat. Ezért rendszeresen fogyasztóvédelmi tanácsokat jelentetünk meg a leggyakoribb panaszok alapján.

Rimányi Zita

Forrás: pixabay.com

Lényeges tudni, hogy ha céges számlára vásárol vagy magánszemélytől, akkor fogyasztóvédelmi többletjogosultságok – mint például internetes vásárlás esetén az indokolás elállási jog – nem illetik meg. Vásárlásakor győződjön meg arról, hogy a számla, a blokk helyesen lett kitöltve! Ugyanis probléma, garanciális igény esetén nekünk, fogyasztóknak kell bizonyítanunk, hogy a szóban forgó terméket az adott vállalkozástól vásároltuk! A számlát, a blokkot, a jótállási jegyet mindig őrizze meg – akkor is ha ajándékot vesz -, még ha szeretteinek nem is adja oda azt.

Sokan az interneten keresztül, webáruházakból szerzik be a számukra szükséges árukat, ami most hatványozottan igaz, hiszen járványhelyzet van. A Gazdasági Versenyügyi Tanácsadó Irodahálózat szakemberei a hozzájuk fordulók panaszai alapján arra is felhívták a figyelmet ennek kapcsán, hogy ha az internetről vásárolunk, úgy a visszaküldésnek semmi akadálya nincs, ha az elállási nyilatkozatot a termék kézhezvételét követő 14 napon belül közöljük az eladó vállalkozással. Ám ez csak akkor igaz, ha a cég az unión belül székhellyel rendelkezik. S néhány termék kivételt jelent, ha már a csomagolását kibontották. lyen például az elektromos fogkefe vagy borotva, higiéniai okok miatt, az egyedi igények szerint legyártott és a romlandó termékek. Azt is jó tudni, hogy manapság sok webáruház tér el ettől a szabálytól a fogyasztók javára és hosszabb elállási határidőt enged. Ezért feltétlenül tájékozódjon erről a vásárlás folyamán!

A boltba visszavitt, egyébként hibátlan termék esetében biztosított levásárlást tekintsük fogyasztóbarát gesztusnak, hiszen a kereskedőt nem kötelezi jogszabályi előírás a hibátlan termék visszavételére, cseréjére és arra sem, hogy levásárlást tegyen lehetővé! Az akciós nem egyenlő a leértékelttel! Az akció indoka általában készletcsökkenés, készlet kisöprés, kereskedelempolitikai döntés. Ezzel szemben a leértékelt terméknek leginkább valamilyen minőségi vagy esztétikai hibája van. Például behorpadt a hűtő oldala, karcos az edény. Ha leértékelésre okot adó hiba tudatában vásárolunk, azon hiba miatt jótállási vagy szavatossági igénnyel később nem élhetünk, viszont a leértékelt terméknek is alkalmasnak kell lennie a rendeltetésszerű használatra.

Olvasóink fogyasztóvédelmi kérdéseiket más témákban is elküldhetik szerkesztőségünknek a [email protected] e-mail-címre. A szakértői válaszok lapunkban jelennek meg.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!