2021.06.29. 14:00
Nyugtalanságot kelt a járvány miatti fokozott internethasználat
A koronavírus-járvány alatt jelentősen megnőtt az otthoni internethasználat, és sokakat aggaszt, hogy mindez miként hat az egészségükre, személyes adataik biztonságára – mutat rá az EY 17 500 háztartás bevonásával készült nemzetközi kutatása.
Egyre több időt töltünk a digitális térben Fotó: Shutterstock
Az EY minden évben elvégzi a Decoding the digital home elnevezésű felmérést, mely az otthoni digitális konnektivitás, a technológia és a tartalomfogyasztás terén vizsgálja a fogyasztói attitűdöket. A kutatás foglalkozik a szélessávú internet-hozzáférés, a tévé- és az okosotthon-technológiák, valamint az ügyfélszolgálatok fogyasztói megítélésével, illetve a technológiába, az összeköthetőségbe és a tartalomszolgáltatókba vetett bizalom mértékével is. A 17 500 háztartás részvételével készült online kutatáshoz hat országból (Kanada, Franciaország, Németország, Olaszország, Egyesült Királyság, Egyesült Államok) gyűjtöttek adatokat, amelyek révén napjaink digitális háztartásaiba nyerhetünk bepillantást.
A pandémia hatására az emberek közel fele (44 százalék) egyre többet internetezik otthonról. A kijárási korlátozások alatt számos olyan felhasználó indított videóhívásokat (25 százalék), használt egészségügyi szolgáltatásokat (20 százalék), valamint vett részt online oktatásban (18 százalék) a lakásából, akikre ez korábban nem volt jellemző. A világhálón töltött idő emelkedésével a felhasználók tudatosabbá is váltak. Ma már sokkal jobban tartanak az emberek az internetezés egészségügyi hatásaitól (41 százalék), mint a veszélyhelyzet előtt, és kifejezetten óvatosabbak (39 százalék) személyes adataik online kezelésével kapcsolatban. A megkérdezettek majdnem fele (47 százalék) kevesebbszer használná okostelefonját, és negyedük csökkentené az előfizetett streamingszolgáltatásai számát.
A válaszadók 42 százaléka szerint már jelenleg is túl sokat költ tartalomra, míg az otthonok felében (53 százalék) különösen fontos, hogy minél kevesebbet fizessenek ki kommunikációs szolgáltatásokra.
A szolgáltatóknak érdemes figyelembe venniük a fogyasztói aggályokat, különben a felhasználók egyre elutasítóbbá válhatnak az új termékekkel és megoldásokkal szemben.
Friss hírek Veszprém Megyéből
- Augusztusban is jönnek a retró vonatok a Balaton partjára
- Balatonfüreden indult útjára az idei nyár első Kék Karavánja
- Emléktáblát avattak Balatonalmádiban a yacht klub és a földkerülő hajós tiszteletére
- Határvadászokat toboroznak a Művészetek Völgye Fesztiválon
- Improvizáció dallal, verssel, színházzal - Összehozza az embereket a közös játék öröme a Völgyben