2019.04.15. 07:00
A légkör és a távolság a döntő az iskolaválasztás szempontjából
Az általános iskolák országosan múlt csütörtökön és pénteken tartották a beiratkozást. A szükséges adatokat idén már meg lehetett adni online a Klebelsberg Központ Kréta rendszerében, azonban ez nem váltotta ki a személyes ügyintézést.
Kovács-Bróthág Katalin második gyermekét íratta be idén a Weöres Sándor Általános Iskolába. Balra Véseiné Kárpáti Ágota intézményvezető-helyettes Fotó: Laskovics Márió
Véseiné Kárpáti Ágota, a pápai Weöres Sándor Általános Iskola intézményvezető-helyettese elmondta, esetükben a szülők nem éltek az online regisztrációval.
A beíratáshoz kötelezően bemutatták az iskola felé a gyermek iskolába lépéséhez szükséges fejlettség elérését tanúsító igazolás (óvodai/szakértői bizottsági szakvélemény) eredeti példányát, az anyakönyvi kivonatát, személyi azonosítóját, lakcímkártyáját. TAJ-kártyáját, illetve a szülő/gondviselő személyi igazolványát, lakcímkártyáját. Ugyanakkor a szülők nyilatkozatot tettek arról, hogyan gyakorolják a szülői felügyeleti jogokat, és hogy életvitelszerűen hol laknak.
Az intézményvezető-helyettes hozzátette, rugalmasan oldották meg a beíratást. Minden szükséges dokumentum elő volt készítve, így a beiratkozás legfeljebb negyed órát igényelt a szülőktől. És mivel ezt mindkét nap reggel 8 órától este 19 óráig tehették meg, így teljes mértékben biztosított volt, hogy mindenki a munkarendjének megfelelően el tudja végezni.
Az intézményvezető-helyettes emondta, hogy évek óta két osztályt tudnak indítani, osztályonként húsz körüli diákkal. Idén szintén ennyi, azaz mintegy negyven náluk kezdő kisiskolásra számíthattak.
Kovács-Bróthág Katalin több oldalról kötődik a Weöres-iskolához. Az intézményben tanult, jelenleg itt tanít, továbbá a negyedikes kislánya után idén a kisfiát is beíratta. Mint mondta, a mérlegelésnél leginkább a pedagógusok személye nyomott a latban, de a döntéshez hozzájárult még az otthontól való távolság, és hogy így munkahelyén is együtt lehet gyermekeivel.
– A tanulók drámafoglalkozásokon, a témaheteknek köszönhetően színes, ökoszemléletű programokon vehetnek részt. A munkaközösségekben alkotó munka folyik, az osztályok létszáma emberközpontú, családias a légkör, a pedagógusok és a szülők közti kommunikáció kiemelkedő – fűzte hozzá.