2018.05.11. 18:24
A személyiségfejlesztés állt a Pápai Drámaműhely középpontjában
Az ember csak ott egészen ember, ahol játszik. Nem azért felejtünk el játszani, mert megöregszünk, hanem attól öregszünk meg, hogy elfelejtünk játszani.
Az egyik játék során tollak cserélgetésével modellezték a bemutatkozás szituációját Fotó: Laskovics Márió
Ezen idézetekkel nyitotta meg Véseiné Kárpáti Ágota intézményvezető-helyettes a Pápai Drámaműhelyet, a Weöres Sándor Általános Iskola pénteken megrendezett hagyományos tavaszi szakmai, módszertani napját.
Mint mondta, az iskola referenciaterülete a tananyag elsajátítása a drámapedagógia eszközeivel, amiket előszeretettel alkalmaznak a tanórákon, illetve jövőképükbe is beépítették a módszert. Megjegyezte, az iskola 2017 óta a pécsi Eck Imre Alapfokú Művészeti Iskola telephelye, így a diákok színjáték tanszakon is tanulhatnak.
A járásból és azon túlról is érkezett pedagógusok először egy, a személyiségfejlesztés szolgálatába állított saját élményű tréningen vehettek részt Horváthné Árvai Mária és Lampért Helga tanítók, drámapedagógusok vezetésével. Majd a pécsi Apolló Kulturális Egyesület és a 8.b osztály közreműködésével Tenyészdúc címmel egy zenészcsalád problémamegoldásáról szóló előadás, valamint Szalai Ádám rendező, drámapedagógus vezetésével gyakorlatok, színházi nevelési foglalkozások szerepeltek a programban.
Az integrált oktatásra fókuszáló őszi szakmai nap után most a személyiségfejlesztést állították a középpontba.
– A Z generáció (a 2000 után születettek) noha profi módon ért a digitális technológiákhoz, az elektronikus kütyükhöz, viszont személyiségjegyeik, emberi kapcsolataikban eléggé visszamaradottak. Nem képesek a tartós figyelemre, csökevényes a kommunikációjuk, mert inkább az interneten, és nem személyesen beszélgetnek egymással. Koncentrációjuk, beszédkészségeik, konfliktuskezelésük fejlesztésében segíthet a dráma, az élménypedagógia. Bevált gyakorlatainkból adtunk ízelítőt a kollégáknak – mondta el Horváthné Árvai Mária, a drámaműhely főszervezője.