Nielsen-felmérés

2019.01.30. 14:41

A gyártói márkák a legnépszerűbbek a kiskereskedelemben

A boltok száma viszont nem változott, 18 000 volt 2017 után, 2018-ban is.

A kiskereskedelemben mérhető népszerűségi mutatókat a Nielsen egy 90 élelmiszer- és 80 háztartási vegyiáru- és szépségápolási kategóriát monitorozó 2018-as kiskereskedelmi felmérése alapján alakította ki.

A piackutató szerdai közleménye szerint a gyártói márkák viszik el az értékbeli forgalom mintegy háromnegyedét, a diszkontok részesedése a bolttípusok közül pedig 25 százalékra nőtt tavaly.

A felmérés alapján a mintegy 18 000 kiskereskedelmi boltban közel 2300 milliárd forint volt az éves forgalom, ami 7 százalékkal haladja meg a 2017-es adatot. A mennyiségi eladás 1 százalékkal nőtt.

Élelmiszerre 1800 milliárd forintot költöttek ezekben a boltokban, ami 7 százalékos értékbeli növekedés 2017-tel szemben.

Az értékesítések több mint 70 százalékát a gyártói márkás termékek adták.

A háztartási vegyi áruk és testápolási termékek értékesítése 8 százalék fölött bővült, mintegy 450 milliárd forintra, változatlan mennyiség mellett. E körben a sajátmárkás termékek az értékbeli forgalom 18 százalékát teszik ki.

A hazai kiskereskedelem boltok száma nem változott, 18 000 volt 2017 után, 2018-ban is. A csatornák értékbeli összforgalomból kivett részesedése alapján, 25 százalékkal a diszkont vette át a vezetést.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában