2020.08.28. 18:07
Dollármilliárdokat hozott a füstmentes dohányzás a Philip Morrisnak
A dohányvállalat kevesebb hagyományos, ám több hevített dohányterméket értékesített.
Kevesebb hagyományos, ám több hevített dohányterméket értékesített a Philip Morris International az első fél évben, amikor a cég nettó árbevétele 13,804 milliárd dollár volt, az egy évvel korábbihoz képest 4,5 százalékkal csökkent, a nettó profit 3,773 milliárd dollár volt – közölte a cég – írja a Világgazdaság.
A PMI füstmentes termékeinek nettó bevétele az első félévben elérte a 3,2 milliárd dollárt, ez a PMI teljes nettó bevételének már csaknem egynegyedét teszik ki. A vállalat célja, hogy 2025-re a teljes nettó bevétel 38-42 százaléka származzon a füstmentes termékekből.
Kiemelték, hogy
az alternatív dohánytermékek piaca egyre nagyobb szeletet hasít ki a globális forgalomból,
így a dohányipari cégek is felismerték, a hagyományos megoldások mellett érdemes füstmentes alternatívákkal megjelenniük a piacon. A PMI ezért teljes k+ f költségeinek 98 százalékát, és a kereskedelmi kiadások 71 százalékát fordította füstmentes termékek kutatására és értékesítésére tavaly.
Megemlítették, hogy az Amerikai Egyesült Államok Élelmiszer- és Gyógyszer-engedélyeztetési Hivatalának (FDA) legutóbbi döntése alapján az IQOS dohányhevítéses rendszer négy évre megkapta a lehetőséget, hogy „módosított kibocsátású dohánytermék” információ feltüntetésével értékesítsék – ezzel a PMI fejlesztése lett az első elektronikus dohánytermék a világon, ami megkaphatta ezt a minősítést, tekintettel arra, hogy az FDA bizonyítottnak látta, hogy a termék népegészségügyi szempontból kevésbé ártalmas.