Gazdaság

2015.10.20. 17:33

Közlekedésfejlesztési fórumot tartottak a megyeházán

Veszprém - A hatályos kormányrendelet ugyan még úgy szól, hogy a veszprémi elkerülőnek 2017 végéig el kell készülnie, de most az látszik biztosnak, hogy ebből nem lesz semmi.

Tremmer Tamás

Mindez a Veszprém Megyei Kereskedelmi és Iparkamara, valamint a Veszprém megyei önkormányzat közös rendezvényén, a 8-as számú főút és a Székesfehérvár–Veszprém vasútvonal fejlesztési fórumán derült ki a Megyeházán.

Markovszky György elnök a Veszprém Megyei Kereskedelmi és Iparkamara köszöntőjében arról beszélt, hogy a kamara 2007 óta szervezi  közlekedésfejlesztési fórumait, ez sorban immár a tizedik. A 8-as főút fejlesztésével kapcsolatban széles összefogást és támogatást sikerült elérniük. Jelezte, a főútvonal fejlesztése, bővítése több okból is indokolt. Ez hazánk gazdasági vérkeringésében a második legfontosabb szakasz, aminek ráadásul igen komoly idegenforgalmi hatása is van. Mindemellett átvezető út a munkaerő-migráció során.Hangsúlyozta, a gazdaság fejlődése és a közlekedési infrastruktúra között szoros összefüggés van. A régió megyéi között Veszprém mindössze 20,8 százalékos súllyal bír, ami azt mutatja, hogy a másik két megye sokkal jobban megközelíthető.

Veszprém polgármestere, Porga Gyula szerint a város gazdasági továbblépésének gátja a kiváló közlekedési infrastruktúra hiánya. Erre éppúgy szüksége van egy térségnek, mint internetre. Ugyan vannak eredmények, de ezekkel nem lehetünk elégedettek.

A megyét érintő vasútfejlesztésről Szalóki Flórián, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedési operatív programokért felelős helyettes államtitkára számolt be. A Bajánsenye–Boba 102 kilométeres vonalon nettó 5,2 milliárd forint értékű munkát végeztek, amivel jövőre elkészülnek. A jegyértékesítés korszerűsítése Ajkát, Devecsert, Veszprémet és Pápát érinti. Biztonságtechnikai beruházások Kerta-Karakószörcsök, Ajka, Öskü, Balatonalmádi, Balatonfűzfő térségében várhatók. A nagyobb tervezett vasúti projektek közé tartozik a pápai közösségi közlekedés komplex átalakítása, valamint Devecserben és Veszprémben az intermodális csomópont kialakítása.

Az utóbbi bő egy évben a 8-as főút 39,8 kilométeren (Pétfürdő és a litéri csomópont, valamit Márkó és Herend között) újult meg Veszprém megyében. A várpalotai elkerülő úton két szakaszban végzik a beruházást, ahol 2x2 forgalmi sávot alakítanak ki fizikai elválasztással. A munkát 2017 végére befejezik, tájékoztatott Bodó Imre, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. irodavezetője.

A veszprémi elkerülővel kapcsolatos hatályos kormányrendelet ugyan még úgy szól, hogy a 12 kilométeren 2x2 sávos, öt különszintű csomópontot tartalmazó útszakasznak 2017 végéig el kell készülnie, de ezt a határidőt még idén módosítják. A Herend–Jánosháza–Körmend–országhatár közötti 8-as szakasszal kapcsolatban előkészületek vannak, de egyelőre azt sem tudják, Körmendtől 2x1 vagy 2x2 sávos legyen az út.

Reiter Barnabás rendőr alezredes, a Veszprém Megyei Rendőr-főkapitányság közlekedésrendészeti osztályvezetője kedvező statisztikai adatokról számolt be. A megyében az elmúlt tíz év alatt 30 százalékkal csökkent a személyi sérüléssel járó közlekedési balesetek száma, felére esett a halálos balesetek száma. A közlekedési fejlesztéseknek hála a 8-as főútvonal esetében ennél jobb a kép: tíz év alatt 60 százalékkal csökkent a személyi sérüléssel járó közlekedési balesetek száma, 70 százalékkal a halálos balesetek száma. Ez utóbbiból tavaly öt volt. Hangsúlyozta, a főútvonal minden további fejlesztése a statisztika javulását eredményezi.Zárszavában Polgárdy Imre, a Veszprém Megyei Közgyűlés elnöke hangsúlyozta, a közlekedési infrastruktúra fejlesztése a gazdasági fejlődést szolgálja.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!