2010.05.17. 16:05
Összefogás a vendégekért - Két új információs iroda
Csopak, Alsóörs - Több mint 58 millió forintos támogatást nyert el a Balaton Riviéra Turisztikai Egyesület. Ebből többek között megújult a csopaki információs és az alsóörsi Tourinform-iroda is, mindkettőt vasárnap adták át.
A turisztikai desztinációs menedzsment (TDM) pályázaton 10,3 millió forintos önrésszel 58,5 millió forintos támogatást nyert el nemrégiben a turisztikai egyesület. Ebből a pénzből számos fejlesztésre, marketingre, információs kiadványokra és képzésre is jut pénz a projektben részt vevő három településen, Csopakon, Alsóörsön és Felsőörsön.
Dr. Bóka István országgyűlési képviselő elmondta: borzasztóan fontos, hogy akik igazán a saját bőrükön érzik a turizmust érintő folymatokat, tehát a vállalkozók, ők legyenek többségében az irányítók ezekben az alulról építkező turisztikai szervezetekben.
Bízik abban, hogy valamennyi turizmusban érdekelt szervezet, vállalkozás a részese lesz a TDM-szervezeteknek, mert csak együtt, összefogással lehetséges a fejlődés. Az országgyűlési képviselő kritikaként megjegyezte: a TDM-pályázat véleménye szerint későn jelent meg, és túlságosan merev a kiírás.
Pál Béla, a Közép-dunántúli Regionális Fejlesztési Tanács elnöke elmondta: az egyesület a legnagyobb összegű támogatást nyerte el, talán azért is, mert öt települést fog össze.
Hozzátette, a pályázat lehetőséget teremt többek között a szervezet háromévi működtetésére, csakúgy, mint Almádiban és Balatonfüreden, ott is nyertek ugyanis támogatást a helyi turisztikai egyesületek.
Önmagában az öt település nagy érték, de régiós szinten tovább kell lépni, ezért már felvettük a kapcsolatot a tihanyi, füredi, almádi turisztikai egyesületekkel is mondta Mayer Gyula, a Balaton Riviéra Turisztikai Egyesület elnöke.
A jövőbe tekintést, a térségi, régiós szervezetek kialakítását hangsúlyozta Vígh Tamás TDM- koordinátor is, aki elmondta: már készülnek azok a pályázati kiírások, amelyek ezt segítik elő. Hozzátette: valóban fontos, hogy a kiírás jobban megfeleljen a pályázók igényeinek.
Dani Barbara, a Magyar Turizmus Zrt. Balatoni Regionális Marketingigazgatóságának vezetője szerint a Balaton-régió mintája az összefogásnak, nagyon jó példák vannak az együttműködésre, összefogásra.
Az elnyert támogatásból az említetteken túl a helyi termelők által előállított termékeket (bor, borzselé, borecet, helyi népművészeti termékek, méz, pálinka, cukrozott mandula, mandulás sütemény) Balaton Riviéra márkanév alatt forgalmazzák.