Kék helyett rózsaszín

2019.11.08. 06:32

A világ legnagyobb tésztagyárát is elkapta a genderőrület

Rózsaszínű csomagolást vezetett be legismertebb termékének Olaszországban a Barilla. Legújabb reklámjukban ismert transzszexuális véleményvezéreket és színes bőrű modelleket ültettek egy asztalhoz a genderegyenlőség jegyében Sophia Loren filmszínésznővel, az olasz tésztagyár korábbi reklámarcával.

A szokásos sötétkék helyett rózsaszín csomagolást vezetett be Olaszországban legismertebb termékének, a Spaghetti No.5-nek a Barilla – írja a V4NA hírügynökség. A világ legrégebbi tésztagyártója, amely 1971 óta amerikai többségi tulajdonban van, azért váltott a genderbarát csomagolásra, hogy termékeit vonzóbbá tegye a leszbikus, meleg, biszexuális és transzszexuális (LMBT) közösségek számára.

A meglehetősen bizarr képi világú reklámfilmet itt tudja megtekinteni:

https://www.youtube.com/watch?time_continue=139&v=0fdHLN6G9Hc

A klasszikus csomagolás megváltoztatását azzal indokolták, hogy a vállalat ügyvezető igazgatója, Guido Barilla még 2013-ban kijelentette: a homoszexuálisok nem igazán illenek bele a hagyományos olasz család imázsába, amely a cég 1877-es alapítása óta alapvetőnek számított. A világhírű filmszínésznő, Sophia Loren – a tésztagyártó legrégebbi reklámarca – csupán mellékszerepet kapott a reklámfilmben: ő alakítja az olasz „mammát”, aki tésztát főz a vendégeknek.

A rózsaszín csomagolású spagetti egyelőre csak Olaszországban kapható, de a vállalat már közölte, hogy „a nemi egyenlőség és diverzitás” jegyében hamarosan más országokban is bevezetik.

Hogy ez a reklámfogás hoz-e a Barilla konyhájára, vagy inkább visz-e onnét, azt egyelőre nehéz lenne megmondani. Bár az olasz társadalom egyre határozottabb konzervativizmusát és ébredező életösztönét látva talán inkább az utóbbira lenne érdemes fogadni.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!