2021.03.05. 16:10
Különös kijelentést tett a Google – nem fog figyelni bennünket?
Úgy lehet érteni a minap kiadott, hivatalos közleményüket, hogy nem fogja figyelni a keresési tevékenységeket.
Forrás: Shutterstock
Fotó: Shutterstock
A halak többnyire úsznak, a madarak leginkább repülnek, a víz lefelé esik – a Google pedig figyeli minden lépésünket. Természetesen, hiszen abból él, hogy a kereséseinkből – mintegy statisztikailag – levonja a megfelelő következtetéseket, hogy milyen hirdetéseket toljon elénk.
Ehhez képest a V4NA hírügynökség figyelt fel a keresőóriás Twitteren közzétett bejelentésére, ami akár azt is jelentheti, hogy a Google hirdetési rendszere nem fog adatokat gyűjteni a keresésekből, illetve megszüntetik a sütiket.
Some search histories are better left private 🙈
Control what activity data gets saved to your account. You can either set it to automatically delete or delete it manually at any time → https://t.co/QAw9RI4v6U pic.twitter.com/VYZ5ph3gQo
— Google (@Google) " target="_blank" rel="noopener noreferrer">February 26, 2021
Nehéz elhinni, hogy egyetlen csapásra megoldódna számos adatvédelmi és adatkezelési probléma.
Az eredeti forrás, a Google Blog ennél árnyaltabban fogalmaz, de csakugyan értelmezhető úgy, hogy
a továbbiakban nem árulja a felhasználók kereséseit a hirdetőknek.
Letiltani már jelenleg is lehet a testreszabott hirdetéseket, de talán az egyéni nyomon követés tényleg befejeződik, ha új hirdetési rendszert vezetnek be.
További részletek-értelmezések bizonyára hamarosan kiderülnek a keresőóriás megújuló tevékenységéről.
A Chrome, amely jelenleg a világ leggyakrabban használt böngészője, márciusban megkezdi a keresést követő hirdetési alternatívák tesztelését. Jelenleg nem tettek közzé további részleteket az online hirdetési rendszerről.
Ez a lépés azért következhetett be, mert a Google adatvédelmi irányelveit egyre többen kérdőjelezik meg, miközben a vállalatok hatalmas bevételre tesznek szert az emberek online tevékenységeiből gyűjtött adatokból.
„Az embereket nem szabadna arra kényszeríteni, hogy online böngészés közben beleegyezzenek a nyomon követésbe, hogy számukra releváns hirdetéseket kapjanak. Ahogyan a hirdetőknek sem kellene figyelniük az egyes fogyasztókat az interneten, hogy kiaknázhassák a digitális hirdetések teljesítményének előnyeit” – fogalmaz rendkívül meglepően a cég blogján David Temkin, a Google termékigazgatója és az új online hirdetési modellért felelős ügyvezető.
„Ha a digitális reklám nem úgy fejlődik, hogy kezelje az emberek növekvő aggályait a magánéletükkel és a személyes identitásukkal szemben, akkor a szabad és nyitott web jövője veszélybe kerül” – írja Temkin.
A StatCounter adatai szerint a Google a globális böngészőpiac 63 százalékát birtokolta tavaly.
Borítóképünk illusztráció