Átvertutazó.com

2019.02.13. 22:50

Gyakran félrevezetik az utazókat a szálláskereső weboldalak

Olyan népszerű weboldalakról van szó, mint a hazánkban is sokak által használt Booking.com, az Expedia, a Hotels.com.

És ezzel még nincs vége a felsorolásnak: az említett hármon kívül a Trivago, az ebookers és az Agoda szálláskeresőről is ezt állapította meg a brit gazdasági versenyhivatal (CMA, azaz Competition and Markets Authority).

A CMA szerint ezek a webes szolgáltatások

módszeresen és rutinszerűen megtévesztik az utazókat,

akik azért látogatnak el az oldalaikra, hogy az adott településen, térségben a legkedvezőbb szállást tudják kiválasztani.

A sok magyar utazó által is, külföldi és hazai utazásoknál egyaránt igénybe vett hat szálláskereső megvezeti a látogatóit-megrendelőit, írja a brit The Guardian.

Gyakorta szándékosan félretájékoztatnak

Példaként sorolja CMA, hogy egy New York-i szállodában 166 fontért hirdettek meg egy szobát, aminek az ára első kattintásra 211 fontra emelkedett.

Az Expedia 37,29 fontért kínált egy éjszakát az Alsisar Hotelben. Úgy tüntették fel, hogy az árat 109 fontról akciózták le, miközben a szálloda saját weboldalán ugyanezt 34,35-ért adták.

E-mailben reklámozott a Hotels.com egy éjszakára szóló ajánlatot a londoni luxushotelben, a 45 Park Lane-ban, 388 fontért. Ehhez képest nem volt szoba 488 font alatt.

Csak ma, csak Önnek, csak ennyiért! Egy tetszőleges oldal a Booking.comról

A magasabb jutalékra megy a játék

A brit gazdasági versenyhivatal megállapította, hogy az Expedia, a Booking.com és a Hotels.com weboldalak hamis benyomást keltenek a szállodák népszerűségéről. Rendszeresen megalapozatlanok az olyan állításaik, mint például „csak egy szoba maradt ezen az áron” és „négyszer foglalták az utolsó 24 órában”.

A kínálatot úgy torzítják, hogy a nekik magasabb jutalékot fizető szállodákat előnyösebb színben tüntetik fel.

Felvetődött a gyanú, hogy a repülőárakat összehasonlító oldalak hasonló játszmáira emlékeztető módon ugyanabban az időben, ugyanazon szállásról a weboldalukon – a vélt fizetőképesség függvényében – más árat kínálnak az egyik látogatónak, mint a másiknak.

Nincs mese, változtatniuk kell

A versenyhivatal erélyes fellépésére a szállodafoglalási oldalak kénytelenek lesznek visszavenni megtévesztő értékesítési taktikájukból.

Más kérdés, hogy ez mikor következik be, s hogy a magyar utazók is mikor élvezhetnek a korrekt(ebb) gyakorlatot. Az oldalak szeptember elsejére ígérték a változtatásokat.

Borítókép: Shutterstock

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!