2011.09.23. 14:06
Napi három óra a neten
Tapolca - Az immár ötödik alkalommal megrendezett, szerdán megnyitott Business Days 2011, Hősök és túlélők című három napos gazdasági konferencia előadói, résztvevői csütörtökön délelőtt az agrárium, pénteken az informatika, a digitális világ aktuális kérdéseire keresték a válaszokat.
A Pannon Lapok Társasága által is támogatott, a Trade magazin és a Lánchíd Klub által szervezett rendezvény tegnapi kerekasztal beszélgetésén a digitális világ kihívásairól, a trendek változásairól esett szó.
A cégek életében a klasszikus marketing modell már nem alkalmazható, az online jelenlét nem kerülhető el. Bár kétségtelenül szektor- és ágazatfüggő az internetes megjelenés formája, tematikája, de abban mindenki egyet értett, hogy ez már nem kerülhető meg.
Dörnyei Otília, a GfK Hungaria ügyfélkapcsolati igazgatója szerint lényeges, hogy minden vállalatnál legyen külön szakember vagy csoport az online feladatok ellátására. Mindezt azt is alátámasztja, hogy a magyar internethasználók sincsenek már lemaradva a világtól, a szolgáltatás lefedettsége is optimális, sőt van olyan terület, amelyben a élvonalban járunk.
Például a közösségi oldalak látogatásában egyértelműen, de nálunk a hírportálok olvasási aránya is elég magas. A hivatalos adatok szerint a magyar felhasználó átlagban napi 164 percet internetezik, akinek mobil technikája van, 208 percet.
A legtöbben természetesen még mindig asztali számítógépet használnak, de a laptop, a mobilnet itt is folyamatosan erősödik. Nő az internetes vásárlás, ami a cégeket még inkább ösztönzi az online piacok kiépítésére, megtartására, bővítésére, fejlesztésére.
Elsősorban az elektronika cikkek, mobil eszközök jelentik a slágert a világhálón történő vásárlások között, de szinte minden teméktípus értékesítése növekvőben van. Ennek ismeretében ma már az sem meglepő, hogy gyakorlatilag az összes vállalat megtalálható a interneten.
A kormányzat agrárgazdasági stratégiája is téma volt a Hotel Pelion konferenciatermében a három nap során. Elhangzott, hogy a hazai mezőgazdaság csökkenő termőterület mellett, torz gazdálkodási szerkezettel működik, a változás elkerülhetetlen. Azonban a felemelkedéshez vezető út nem derül ki egyértelműen a stratégiát vázoló tanulmányból. Többen hiányolták ugyanis a koncepcióból a konkrét megoldási javaslatokat, a versenyképesség vizsgálatát, ugyanakkor a piacorientáltság sem jelenik meg kellő súllyal. Ráadásul a kínálati oldalra fókuszál, a keresletre kevésbé. Ugyanakkor tény, hogy a megfogalmazott célokkal nincs gond, a lokális megközelítés, a helyi piacok elsődleges felépítése, a minőségre való törekvés a szakma részéről is elfogadott, de a koncepcióban leírtak megvalósítási lehetősége egyelőre sok kérdőjelet generál.
További híreink a Business Days konfrerenciáról:
Agráruim és kérdései
Kommunikáció és életmódváltás - Schobert Norbi a Business Days konferencián