2009.08.17. 19:08
Még a jó bornak is kell a cégér - Összefogtak a térség termelői és a kamara
Veszprém - Bizonyára több embernek feltűnt, hogy Balatonfüred-Csopak borvidékén új tájékoztató táblákat helyeztek ki a közelmúltban és bortérkép is megjelent.
A Veszprém Megyei Agrárkamara Veszprém megye egyik történelmi borvidékének, a Balatonfüred-Csopak borvidék borút egyesületeivel, a Balatonvin Borlovagrend Egyesülettel, a Vinitores Tychonienses (Tihanyi Borlovagrend) és Balatonfüred-Csopak Borvidéki Hegyközségi Tanácsával karöltve tavaly november 4-én konzorciumot hozott létre a borturizmus fejlődésének elősegítése és a szőlő- és borfajták ismertségének növelése a Balatonfüred-Csopak Borvidéken elnevezésű projekt megvalósításának érdekében.
A program teljes költségvetése 7,7 millió forint, melyre a Veszprém Megyei Agrárkamara vezette konzorcium 5,78 millió forint támogatást nyert el a Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium (FVM) által meghirdetett A magyar borvidékek, borrégiók és jellegzetes termékeik marketing-kommunikációjának, valamint borturisztikai szolgáltatásaik kül-, és belpiacra jutásának támogatására elnevezésű felhívásra beadott nyertes pályázatának köszönhetően.
A cél a borvidék, valamint jellegzetes szőlő- és borfajtáik ismertségének növelése, a borturizmus fejlődésének elősegítése, borturisztikai szolgáltatások népszerűsítése. A júniusi megvalósítást követően már most látszik, hogy a program keretében kihelyezett borutakat jelző táblarendszerek, útbaigazító táblák, turisztikai térképek betöltik funkciójukat, ami az ide látogató vendégek számának növekedésében is tükröződik már. Még nagyon rövid idő telt el a megvalósítás óta, de az eddigi tapasztalatok, visszajelzések további bizakodásra adnak okot- hangzott el az értékelő tanácskozáson.
Ezen kívül, a program keretében lehetőség nyílt a balatonfüredi borheteket népszerűsítő, illetve az idén 25 éves Balatonvin Borlovagrend Egyesületet bemutató nyomdai termékek előállítására is, melyek szintén hatékonyan szolgálják a közös cél megvalósítását, a borvidék ismertségének növelését. Az utóbbi időben egyértelműen beigazolódott, nem igaz, a régi mondás, hogy a jó bornak nem kell cégér, ezért mindent megtesznek azért, hogy közelebb hozzák ezt a terméket a fogyasztóhoz. Így a mostani projekt keretében a borút állomásait jelző táblatérképet adtak ki a Zánka-Nivegy-Völgyi Borút Egyesület területéről, a borút állomásait jelző táblatérképet tettek közzé a Csopak és Környéke Borút Egyesület területén. Ezeken kívül a borút állomásait jelző táblatérképet helyeztek ki a Balatonfüred és Környéke Borút Egyesület területén.
A bormarketing program keretében Balatonfüred-Csopak borvidék területén idén öt bortúrát szerveztek, melyekre elsősorban Veszprém és környéke lakosait várták. Minden alkalommal különféle méretű és eltérő technológiákkal dolgozó üzemekben vitték el a borbarátokat és megismerkedhettek az adott település nevezetességeivel is. Borismeretti tanfolyamot is szerveztek.