2009.06.08. 13:42
Kampányzárók forintokban - Ki mennyit költött?
Budapest - Olcsón zárták EP-kampányukat a pártok ez derül ki a képmutatás.hu együttműködésben részt vevő szerkesztőségek által felkért szakértő becsléséből, aki a kampányzárókat járta végig.
Nem haladta meg az egymillió forintot az MSZP budapesti kampányzáró rendezvénye, amelyet a Millenáris Park Teátrumában tartottak. A képmutatás.hu médiaösszefogás keretében felkért rendezvényszervező szakértő becslése szerint a terem bérlete egy sima megrendelő számára ötszáz-hétszázezer forintba került volna. A Societas-aktivisták (MSZP ifjúsági szervezete) piros pólói százezerbe forintba kerülhettek, míg a méretre vágott piros szőnyegre mintegy 80 ezret költhettek a pártkasszából.
Nagyjából félmillióból hozhatta ki a Jobbik a Március 15. téren megtartott kampányzáróját. Legtöbbet, 250300 ezer forintot a hangosításra kellett költeniük, a mentőért megközelítőleg 50 ezret fizethettek, a kirakott óriásmolinó mintegy 150 ezer forintért készülhetett.
A Lehet Más a Politika nevű szervezet rendezvényének szinte nem is volt költsége, a helyszínt ingyen bocsátották a rendelkezésükre, s mindössze két beszéd hangzott el.
A Munkáspárt 100150 nyugdíjas aktivista számára tartotta kampányzáróját a Kossuth térnél lévő József Attila-szobornál. A közterület-foglalásnak lehetett pár tízezres költsége, a hangosítás azonban láthatóan saját felszerelés volt.
Nem tartott hivatalos kampányzárót a Fidesz, a Szabad Demokraták Szövetsége pedig eldugta sajátját, és a múlt hét elején egy Szent István parki rendezvényét nevezte ki annak.
Hét szerkesztőség, köztük a Pannon Lapok Társasága is csatlakozott ahhoz a médiaösszefogáshoz, amelynek célja a pártok gazdálkodásának átláthatóvá tétele. Az összefogás keretében létrejött a folyamatosan frissülő www.kepmutatas.hu oldal, amely bemutatja, miként próbálnak a pártokpénzt szerezni, s azt is, milyen kötelező köröket kell futnia egy cégnek, ha például közbeszerzésen próbál munkához jutni.