2009.05.05. 12:24
A YouTube is beszállt az EP-választási kampányba
Brüsszel - Az Euronews tévécsatona és a YouTube videomegosztó internetes platform is beszáll az európai parlamenti (EP-) választási kampányba, azzal, hogy igyekszik kapcsolatot teremteni képviselőjelöltek és szavazópolgárok között.
A YouTube - mint azt kedden bejelentették - még e héten beindítja Európai kérdések című csatornáját, amely a www.youtube.com/questionsforeurope internetes helyen lesz elérhető három nyelven, angolul, franciául és németül. Az érdeklődők feltölthetik szóban megfogalmazott kérdéseiket azoknak, akik indulnak az EP-képviselői helyekért folytatott küzdelemben.
Az Euronews, - amely főleg, de nem kizárólag az unió ügyeire összpontosító, angolul, franciául, németül, olaszul, spanyolul, portugálul, oroszul és arabul sugárzó hírtelevízió - a legérdekesebb kérdéseket kiválogatja, és nagy nézettségű időpontokban olyan műsorokkal kíván jelentkezni, amelyekben a kérdezőket szembesítik a válaszadókkal. Ez utóbbiak között nem csupán európai parlamenti karrierre pályázó politikusok, hanem politikai szakértők, illetve újságírók is lesznek majd.
Az EP-választást június 4. és 7. között tartják az EU 27 tagországában. Egészen június 3-ig lehet kérdéseket feltölteni a YouTube-ra, és az utolsó válaszoló műsor június 12-én, tehát már a választási eredmények ismeretében lesz.
(MTI)