2009.01.06. 17:00
Kérdés a miniszterhez
<b>Veszprém</b> - Az Intercity járat megszűntetése miatt Veszprém felsorakozott azon megyeszékhelyek közé (Salgótarján, Zalaegerszeg), amelyek IC nélkül maradtak az országban.
Sokan továbbra is sajnálatos és megalapozatlan döntésnek tartják, hogy az új vasúti menetrend bevezetésekor mindenféle előzetes egyeztetés nélkül törölték a Zalaegerszeget, Ajkát, Veszprémet és Budapestet összekötő reggeli és esti MÁV intercity (IC) járatokat.
Köztük van Pál Béla országgyűlési képviselő is, aki kérdést intézett Molnár Csaba közlekedési miniszterhez: Milyen intézkedéseket tesz a minisztérium a Veszprémet és térségét hátrányosan érintő vasúti menetrendváltozás és Intercity járat eltörlése miatt keletkezett közlekedési problémák mielőbbi megoldása érdekében?
A miniszter válaszában arról tájékoztatott, hogy a december 14-i menetrend módosításokat jelentősen befolyásolták a vonalon megkezdett felújítási munkák.
A Budapest-Székesfehérvár-Veszprém-Boba-Zalaegerszega-Hodos vonal az V. korridor része. Ezen belül a Boba-Ukk-Zalaegerszeg-Hodos szakaszon folyamatosan pályaépítési, villamosítási munkálatok lesznek.
Emiatt a 30-as, a 20-as, és a 25-ös számú vonalakon az InterCity vonatokra előírt közlekedtetési paraméterek nem biztosíthatók.
2008-ban az InterCity vonatok átlagos kihasználtsága harminc százalék körül alakult. Amennyiben a pályafelújítási munkák előrehaladása és a MÁV gazdasági helyzete lehetővé teszi, a szükséges módosításokat megteszik.