2009.11.11. 18:17
Frekvenciapályázat - Az Advenio annyit ígért, mint a két másik pályázó együtt
Budapest - A Danubius által jelenleg használt országos kereskedelmi frekvenciát elnyerő Advenio Zrt. majdnem annyi pénzt ígért a 2016-ig szóló koncesszióért, mint két vetélytársa, a Danubius és a Juventus együtt - derül ki a médiahatóság Fidesz által delegált tagja, Szalai Annamária szerdán publikált különvéleményéből.
"Mindkét jogosultságnál - abszolút számban, forint alapon is - a legmagasabb díjajánlatot tett pályázó lett a nyertes" - fogalmazott az Országos Rádió és Televízió Testület (ORTT) tagja.
A győztes társaság az első, 2011 közepéig tartó díjidőszakra évi 700 millió forintot, későbbre - a 200 milliós minimumon felül - éves árbevétele 55 százalékát ígérte. Ez a cég árbevételi tervei alapján összesen 9,594 milliárdos befizetést jelent, míg a Danubius esetében 5,039, a Juventusnál 4,609 milliárd forintos befizetést kalkuláltak.
A másik jogosultsággal november 18-ig rendelkező Sláger Rádió 3,834, míg az erre a frekvenciára is pályázó Danubius e helyütt is 5,039 milliárdos ajánlatot tett, míg a végül nyertes FM1 Konzorcium adataiból 7,240 milliárd forintos befizetés volt előrevetíthető.
Az ORTT október 28-án meghozott döntése alapján az FM1 Konzorcium nyerte el a nagyobbik, az Advenio Zrt. pedig a kisebbik vételkörzetű országos kereskedelmi rádiós műsorszolgáltatási jogosultságot a következő hét évre.
Az előbbi hullámsáv, amelyen jelenleg a Sláger Rádió adása hallható, 81 százalékos lefedettséget biztosít, a lakosság 67 százalékát elérő másik frekvenciát november 18-ig a Danubius Rádió használja.