Hírek

2014.07.29. 10:41

Olvasói panasz a Volánról: pontatlan járatok, lekésett csatlakozás, mérges utasok

Pontatlan járatok, lekésett csatlakozás, mérges utasok – ilyen estekről tanúskodnak olvasóink panaszos levelei. A Volán társaságok a jogos esetekre elnézést kérnek.

Tremmer Tamás

Olvasónk, Szedlmayer Beatrix a munkahelyére, éjszakás műszakba szeretett volna eljutni Hajmáskérről Nemesvámosra. Várpalotáról indul a Bakony Volán menetrend szerinti járata, ami már Hajmáskérre 10 perc késéssel érkezett, ezért nem érte el a Veszprémből Nemesvámosra induló buszjáratot. A busz késéséről szeretett volna igazolást kérni, de Veszprémben azért nem kapott, mert nem a Balaton Volán járata késett. Hajmáskérről Várpalotára viszont igen körülményes eljutni, ezért felhívta a Bakony Volánt, küldjenek igazolást részére. Válaszként azt kapta, hogy nincs rá költségkeretük.

Szedlmayer Beatrix nagyon fel volt háborodva, nem elég, hogy taxival kellett eljutnia a munkahelyére, még egy igazolást se tudott beszerezni. Ennyit a volán segítőkészségéről, mondta.

Megkeresésünkre Szöllősi József (Balaton Volán Zrt. termelési igazgató) és Heizer János (Bakony Volán Zrt. műszaki igazgató) azt a tájékoztatást adták, hogy a Bakony Volán Zrt. Várpalotáról 20.35-kor Veszprémbe induló járat veszprémi érkezési ideje 21.22. A Nemesvámos felé történő továbbutazást a Balaton Volán 21,25-kor biztosítja, a busznak a menetrendben előírt várakozása van 21.28-ig.

Autóbuszok a veszprémi buszpályaudvaron. Kellemetlen, ha pár percen múlik a csatlakozás. Képünk illusztráció (Fotó: Nagy Lajos)

Az olvasó által jelzett napon a szokásos csuklós helyett kettő szóló autóbusz közlekedett, ezek közül az egyik, melyen a panaszos is utazott, négy perc késéssel érkezett, a másik időben beért. A csatlakozást biztosító busz vezetője látva a várpalotai járat beérkezését, 21.26-kor elindult. Arról nem volt információja, hogy még egy busz érkezik, az okozta a lemaradást.

A cégvezetők hangsúlyozták, több véletlenszerű okra és nem szándékos mulasztásra vezethető vissza a kellemetlenség, amiért mindkét társaság nevében elnézést kértek.

Az igazolás kiadásával kapcsolatban kifejtették, mivel a veszprémi diszpécser az eseménnyel kapcsolatban semminemű információval nem bírt, a kérést elutasította, azonban az ügy rendezésének érdekében megadta a Bakony Volán telefonszámát. A panaszos 14.35-kor a várpalotai forgalmi diszpécserrel telefonon megállapodott az igazolás kiadásáról, mely azt is tartalmazta, hogy az igazolást személyesen veszi át, ezt a megállapodást a július 22-i szolgálati jelentés tartalmazza. Természetesen a várpalotai diszpécser az igazolás veszprémi pályaudvarra való továbbításának felajánlásával az ügyintézés módját és idejét egyszerűsíthette volna, ismerték el a cégvezetők.

Másik olvasónk, Kovács Éva arról számolt be, hogy július 21-én kimaradt a 14.07-re Tihany rév megállóhoz kiirt Tihany-Balatonfüred járat, ezért egy órát ácsorogtak a megállóban.

A Balaton Volán által közlekedtetett járaton a buszvezető elnézte az időpontot, hét perccel korábban indult, ezért egyes megállókban ott ragadhattak utasok. A sofőr a tévedését Tihany hajóállomás megállóban észlelte, ahol a valós menetrendi indulást kivárta, így a további szakaszokon már menetrend szerint közlekedett. Az utaslemaradásért a társaság elnézést kér. Az autóbuszvezető Balatonfüreden a forgalmi szolgálatnál beérkezéskor a tévedését jelezte a diszpécsernek.

Kovács Éva azt is szóvá tette, hogy a fenti esetet követően a 15.30-ra kiirt Balatonfüred-Veszprém járatra is hiába vártak. Mindezt 25.000 forintos havi bérletért

Szöllősi József elmondta, vizsgálatuk megállapította, ez a járat menetrend szerint közlekedett, amit bizonyítja, hogy Balatonfüred Aranycsillag megállóban az autóbuszvezető 15.33-kor menetjegyet adott ki. Véleménye szerint ez esetben az utas részéről félreértés történhetett.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!