2018.01.20. 11:30
Néhány héten belül forgalomba helyezik a várpalotai elkerülő utat
Megkezdődött a 8-as főút Várpalotát elkerülő szakaszának műszaki átadása. A kivitelező konzorciumnak 30 nap áll rendelkezésére a felmerülő hibák kijavítására a két ütemben épült, közel 30 milliárd forintba kerülő útszakaszon.
A célegyenesbe érkezett a várpalotai elkerülő út beruházása, megkezdődött az átadás-átvételi eljárás Fotó: Szabó Péter Dániel
- Sokak negyed évszázados álma válik valóra az elkerülő úttal – fogalmazott Campanari-Talabér Márta. Várpalota polgármestere a kivitelezők, a hatóságok s érintett társszervezetek társaságában a helyi önkormányzatot képviselve maga is részt vett a csütörtöki tanácskozáson, ami a projekt műszaki átadás-átvételének kezdetét is jelentette. A városvezető elégedettségének adott hangot, hogy jó ütemben, az előre meghatározott terveknek megfelelően halad az elkerülő út építése. – Már a célegyenesben vagyunk, csak néhány hét van vissza a forgalomba helyezésig – mondta el lapunk kérdésére Várpalota polgármestere.
- A megbeszélésen újfent jeleztük, hogy csomópontokban kialakított körforgalmak túlságosan szűkösek a nagyobb autók, tehergépjárművek áthaladásához, s a kivitelező ígéretet is tett arra, hogy az érintett részeken orvosolja a problémát – mondta Campanari-Talabér Márta.
- A január 18-án megkezdődött műszaki átadás-átvétel a magyar jogszabályokban meghatározott kétlépcsős eljárásrend része, mely az országos közút használatbavételéhez szükséges. Az érintett üzemeltetők és kezelők áttekintették az eddig elkészült műveket. Ebben a szakaszban közösen mérik fel az építés során kifogásolható vagy hiányos részeket, melyeket a beruházónak pótolnia kell. Az eljárást hiány- és hibamentesen harminc napon belül le kell zárni. A Veszprém Megyei Kormányhivatal az ellenőrzéseket követően adja majd ki a használatbavételi, illetve a forgalomba helyezési engedélyeket. Az elkerülő út a forgalom számára csak ezután nyílhat meg – mondta el kérdésünkre Bodó Imre.
A Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő Zrt. irodavezetője hozzátette, az építkezés több kihívást is rejtett. Többek között a vasúti forgalmat is el kellett terelni, majd a már megújult szakaszra visszaállítani vasútközlekedést. Emellett az alábányászott, vizenyős területeken kellett fontos műszaki megoldásokat alkalmazni.