Utazó

2016.02.06. 08:13

Pénztárcabarát utazás "kanapészörfözéssel"

Veszprém - Nemcsak a tenger hullámain vagy az interneten lehet szörfölni, de akár kanapén is. A couchsurfing rendkívül elterjedt a világban, hogy pontosan miről is van szó, ennek jártunk utána.

A „kanapészörfözés” lényege, hogy ha nyaralni, pihenni utazunk egy városba, legyen az akár külföldön vagy itt, Magyarországon, nem feltétlenül kell fizetnünk a szállásért. A couchsurfing esetén regisztrált fogadókról és turistákról van szó. Egy honlapon kell regisztrálni, ahol mint fogadó megadhatjuk a szoba, lakás vagy kanapé paramétereit, illetve magunkról is adhatunk meg adatokat.

A nonprofit szervezet lényege, hogy így közvetlenül a helyiektől ismerhetjük meg a várost, és rengeteg mindenben tudnak segíteni. – Praktikus tanácsokat adnak, hogy hova érdemes elmenni szórakozni, mit hol találunk meg, mikor vannak nyitva a múzeumok, milyen helyi tömegközlekedéssel jutunk el oda. Vannak, akik már kisebb csomagot is összeállítanak a vendégek számára, ami térképet, törölközőt, ágyneműt is tartalmaz – avatott be a 34 éves Mihályi Balázs.

Balázs már körülbelül 7–8 éve regisztrált felhasználó, és nemcsak utazik, de fogad is Veszprémben vendégeket. – Mivel a szolgáltatásért nem fizetünk, van egy íratlan szabályunk. Mindig viszünk egy kis ajándékot a vendéglátóinknak, én például mindig viszek valami italt és egy veszprémi hűtőmágnest. Voltunk olyan fiúnál, aki nem utazott, csak fogadott vendégeket. Az ő hűtője például tele volt mindenféle országból származó mágnesekkel. Más parafa táblát rakott a falra, oda lehetett jókívánságokat írni. Mire mi mentünk, már tele volt több mint száz üzenettel.

Hogy honnan tudjuk, hogy nem akarnak minket ilyen trükkösen kirabolni? – A regisztráció és a szolgáltatás ingyenes, de lehet úgynevezett ellenőrzött pecsétet kérni az adatlapra, fél, egy euró közti összeget kell befizetni, így hitelesítik a profilt. De nagyon sok látszik abból is, hogy ki mikor lépett fel utoljára. Ha valaki négy éve lépett be a profiljába utoljára, akkor valószínűleg már nem foglalkozik a szolgáltatással.

– Rengeteg érdekes helyen jártam már így, Litvániában például egy olyan fiatal srácnál voltunk, akinek mi voltunk az első vendégei. Nagyon kedves volt, végig odafigyelt ránk, kijött értünk a repülőtérre, vacsorát is kaptunk. Lehet értékelést küldeni a fogadóról is és a vendégről is, ez is jó visszajelzés a többiek számára – zárta Balázs.