Az SMTP a sikeres email-marketing alapja (x)

2015. január 15., 05:30
komment
A Simple Mail Transfer Protocol valljuk be őszintén, hogy nem mozgatja meg igazán a fantáziánkat. Viszont ha hozzátesszük azt, hogy az SMTP nélkül nem jutnának célba a marketing célú e-mailek, hírlevelek, akkor már egész másképp fest a képlet.
hirdetes_kapcsolo: 1
data['nincs_banner']: 1
G->reklam_mentes: 0

Az e-mail a megjelenése után folyamatosan növelte a szerepét az online világban. Sokáig az egyetlen online kommunikációs csatorna volt ember és ember között, aztán a közösségi média, és egyéb platformok megjelenésével némileg háttérbe szorult, de még mindig elektronikus leveleken keresztül kommunikálnak a legtöbben az Interneten.

Természetesen ezt a piacot a marketingesek is felfedezték maguknak. Ma már naponta több mint 100 milliárd, reklám célú üzenetet továbbítanak. Persze ehhez megfelelő technikai háttérre volt szükség. A dima.hu tárhely szakértői szerint az SMTP-vel a legtökéletesebb hátteret sikerült megalkotni ehhez több mint 30 évvel ezelőtt.

Miért olyan fontos az SMTP?

Egy viszonylag egyszerű szövegalapú protokollról beszélünk, ahol egy adott levélnek egy, vagy akár több tízezer címzettje is lehet egyszerre. Az SMTP nélkül ezért is lehetetlen tömeges levélküldést lebonyolítani.  A szolgáltatás a TCP (Transmission Control Protocol) 25-ös portját használja, amelynek segítségével világszerte webáruházak, nagy adatbázissal rendelkező oldalak ezrei tartják a kapcsolatot a felhasználóikkal.

Az SMTP-t először 1982-ben definiálták, igaz ekkor még csak kiegészítette az akkori technikát, amely az egymással mindössze időszakosan kapcsolatban lévő számítógépek üzenetváltását támogatta. Azonban az interneten a gépek egymással folyamatosan kommunikálnak, ezért is volt áttörés az SMTP, amely akkor a leghatékonyabb, ha a fogadó gép bármikor elérhető. Erre az új technológiára szüksége is volt a világnak, hiszen évről évre egyre több számítógép érte el az Internetet. Szerverek, tárhelyek százezrei a Dima véleménye szerint komoly feladat elé állította az SMTP-t, amely kiállta az idő próbáját, és azóta is él és virul.

Többek között az Exim, a Postfix, a Gmail és a Microsoft Exchange Server is ezt a protokollt használja.

Hírlevéllel tudjuk a leghatékonyabban megfogni a látogatóinkat

Ezt a rendszert használhatjuk ki akkor, amikor hírleveleket küldünk szét a felhasználóinknak. Márpedig a hírlevél messze a legfontosabb kapocs köztünk, és a vásárlóink, látogatóink között. Akinek megvan az e-mail címe, azt jó eséllyel nem vesztjük el, mert egy-egy őt érdeklő ajánlattal bármikor aktivizálni tudjuk. Ezért is szokták a hírlevet az egyik legjobb remarketing eszközként számon tartani.

Ha már megalkották számunkra az SMTP-t, használjuk ki annak összes pozitív tulajdonságát. Mert egy jól célzott üzenettel, vagy éppen hírlevéllel emberek ezreihez juthatunk el, amely egyben záloga is a sikeres, profitábilis online jelenlétnek.

2015. január 15., 05:30

Hozzászólások

Részletes műsor

loader image

Műsorok betöltése...