Sport

2015.07.01. 16:34

Vajon lesz-e újabb rekord a Kékszalagon?

Balatonfüred – Mióta megnyitották a többtestű hajók előtt is a versenyt, azóta csak katamarán diadalmaskodott Európa legrégebbi tókerülő viadalán, a Kékszalagon. Erre most is nagy tétben fogadnánk, már csak az a kérdés, melyik katamarán lesz a befutó.

B. Virág Rita

Böröcz Istvánt, a Balatonfüredi Yacht Club (BYC) ügyvezető igazgatóját faggattuk arról, kik lehetnek az idén az esélyesek.

– Először is kezdjük az egytestűekkel, amelyek közül kimagaslik a Király Zsolt kormányozta Raffica. Biztos vagyok benne, hogy a Liberát még a katamaránok közül sem sok fogja megelőzni. Abszolútban nem hiszem, hogy nyerni tudna, ám saját kategóriájában az első számú favorit – szögezte le a klubvezető.Itt jegyeznénk meg, hogy tavaly nyolcadikként futott be a katamaránok mögött a Raffica, ráadásul úgy, hogy megdöntötte Nemere II 1955-ben felállított rekordját, vagyis ebben a hajóosztályban már Király Zsolték tartják a csúcsot 9 óra 56 perccel.

– A katamaránok, többtestű hajóknál már nem ilyen egyszerű a helyzet. Többen is eséllyel pályáznak a sikerre. Például a címvédő, Józsa Márton is a Fifty-fiftyvel – hangsúlyozta a szakember.

A Kékszalag résztvevői több kategóriában versenyeznek (Fotó: Penovác Károly)

Böröcz István úgy vélekedett, már tavaly is elképesztő időt ment Józsa Márton, hiszen 7 óra 13 perc és 57 másodperccel teljesítette a Balaton kört, és persze új rekordot állított fel, ám ennél jobb teljesítményre is képes lehet a hajó. Szerinte ideális körülmények között akár 5 óra alá is le lehet szorítani a csúcsot, sőt megkockáztatta, 4 óra 10 perces eredmény is meglehet.

Józsa Márton mellett az idei Kékszalag másik nagy esélyese, a tizenegyszeres győztes, Litkey Farkas, aki a mezőny egyik legdrágább katamaránjával áll rajthoz.

Litkey nem is titkolta, arra számít, az új szerzeménnyel, amely 1200 kilogrammot taksál és brutális méretű vitorlákat hord, begyűjtené tizenkettedik sikerét.

– A szállítás közben eltört Litkey katamaránjának árboca, de szerencsére sikerült gyorsan orvosolni a problémát. Ezt a Fehér Szalag győzelem is bizonyította – magyarázta Böröcz István.

A BYC ügyvezetőjének titkos favoritja a rutinos kormányos, Váradi-Szabó János, aki egy Ventilo 28-assal próbál szerencsét.

– Ebben a hajóban én komoly perspektívát látok. Nagy múltú,18 lábas katamarán, az árbocát megtoldották további két méterrel és új vitorlák is érkeztek a megnövekedett rudazathoz. Ráadásul Váradi-Szabó társa, Petheő Tamás is elismert szakember a mezőnyben, így szerintem a Gemini az idén megnyerheti a Kékszalagot – fogalmazott Böröcz István.

Az ügyvezető lapunk érdeklődésére elmondta, számára elfogadható, hogy az utóbbi években nem a hagyományt, hanem a fejlődést tekintette elsődlegesnek a Magyar Vitorlás Szövetség és így mindenféle hajótípus rajthoz állhat a Kékszalagon. – Ez a verseny arról szól, hogy melyik hajó a Balaton leggyorsabbja, s az, hogy többtestűek is ott vannak a mezőnyben, teljesen helyén való. Nem lehet a technikai fejlődést megállítani. Ez a világ rendje – húzta alá.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!