Sport

2017.07.07. 14:25

A navigátorfogyasztó pilóta hazai pályán

VESZPRÉM A mitsubishis Osváth Péter számára a Veszprém-rali hazai pálya, azonban rutinos pilóta-ként a bajnokság összes gyorsaságiját is kívülről fújja. A kihívást most egy állandó mitfárer megtalálásában látja.

Napló sport

Ha a neved szóba kerül, már mindenki tudja, hogy a Veszprém-rali számodra hazai pálya.

- Igen, viszont mindig mondom, hogy nekünk már minden futam hazai, mert a versenyeket mindig ugyanazokon a gyorsaságikon rendezik.

Ezért is vártad annyira a Fehérvár-ralit, mert ott végre  új pályákon is mehettél!?

- Igen, megfordítottak egy pár gyorsaságit, amelynek sokkal jobb hangulata lett, és volt egy új pálya is. Végre egy kicsit újra színesedett a verseny, mert évek óta csak ezekre a szakaszokra emlékszem.

Akkor igazán jól érezted magad azon a versenyen?

- Igen, ha nem kapunk defektet, még a kategória elejével is tudtunk volna meccselni. A defekt, majd egy kis műszaki probléma után, összeszedtünk egy perc hátrányt. Próbáltuk felküzdeni magunkat amennyire csak bírtuk, sajnos ennyire sikerült.

A képen Osváth Péter és Répás Zoltán látható a Mitshubishival a Fehérvár-ralin Fotó: szervezők

Mennyire vagy elégedett a bajnokság állásával?

- Igazából mindig az első hellyel lenne elégedett az ember, de a második hely se rossz, mert mindig csak kicsi dolgokon múlt, hogy ne férjünk oda. Nincs vészhelyzet, még tudunk elsők is lenni, de ahhoz Maticsnak ki kellene esnie, sajnos most még megnyugtató előnye van.

Ki segít most a jobb egyből? Valószínűleg már sokszor feltették neked ezt a kérdést, hiszen a navigátorokkal folyamatosan megy a cserebere?

- Sajnos idén négy verseny, négy navigátor. Nyugodtan mondhatom, hogy mindegyik szakmailag teljesen profi volt, de mindegyik különböző, mindenkinek van egy kis rigolyája, muszáj alkalmazkodni.

Nem bánod, hogy Ágit kölcsönadtad?

- Ez jó kérdés, két éve döntöttük el, hogy ha nem jönnek az eredmények, akkor megpróbálunk váltani. Áginak szakmailag jót tett a váltás, én valamilyen szinten rosszabbul jártam, az utóbbi két évben nagyjából ott vagyok a toplista elején navigátorfogyasztásban. Mindenki azt kérdezi, hogy engem unnak meg a navigátorok, vagy én unom meg őket.

Milyen lenne egy ideális Veszprém-rali?

- Nyilván, ha az első helyért még szeretnénk harcba szállni, akkor mindenképpen Matics Misi előtt kellene végeznünk.

A Veszprém-rali július 7-én kezdődik, a Veszprém Arénánál gyülekeznek az autók. A program: július 7. Királyszentistván, kvalifikáció, 17.30, 20.30. Július 8. Kislőtér (Márkó-Jutaspuszta) 16.10, Kislőtér 2 18.00. Július 9. Kislőd-Szentgál 8.02, Hegyesd-Sáska 9.00, Vigántpetend 9.40, Kislőd-Szentgál 12.02, Hegyesd-Sáska 13.00, Vigántpetend 13.40.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!