A hideg levegő nedvességtartalma jóval alacsonyabb a meleg levegőénél

Jó tanácsok a téli bőrápoláshoz

2015. december 31., 10:03 szerző: Napló-információ
komment
Köztudott, hogy télen a hideg, a fűtött helyiségek kiszárítják q bőrünket, ráadásul a szabadban történő mozgás felboríthatja a nyáron jól funkcionáló bőr egyensúlyát.
hirdetes_kapcsolo: 1
data['nincs_banner']: 0
G->reklam_mentes: 0

Bár a valódi mínuszok még váratnak magukra, itt van tíz jó tanács, amivel megúszhatjuk a téli hónapok viszontagságait, és a bőrünk
puha, üde, friss és fiatalos marad.

A lakásban és a munkahelyen is minimálisra csökken a páratartalom a fűtés miatt.

A száraz levegő csökkenti a bőr nedvességtartalmát, az arcunk kiszárad, kipirosodik, esetleg hámlani kezd. Ezt megelőzendő ügyeljünk a reggeli és esti arckrémhasználatra.

Az érzékeny ajkak bőre télen még veszélyeztetettebb, mivel itt a bőr igen vékony, nincsenek faggyúmirigyek és a szél hatása a nedves felületet fokozottabban károsítja, mint más bőrréteget. A növényi zsírokat és olajokat tartalmazó ajakbalzsamok kiválóan védenek, hidratálnak.

A fentebb említett szárazság a kezünkön talán még hamarabb meglátszik. Ráadásul a gyakori kézmosás még tovább rontja a helyzetet. Hideg időben a kesztyű kötelező viselet a szabadban, reggel és este pedig kenjük be a kezünket valamilyen hidratáló kézkrémmel. A puha bőr megteremtéséhez használjunk például bioaktív manuka mézzel készült kéz- és körömápoló krémet, erősen igénybe vett bőrnél pedig a szintén manuka mézzel készült elsősegélykrémet.

A hideg időben használjunk táplálóbb arckrémet, nagyon fontos az ajkak és a kezek ápolása is
Fotó: thinkstockphotos.com

A bőrbetegségeket és a különböző gombásodást a legjobban úgy előzhetjük meg, ha vízhatlan, emellett szellőző lábbelit hordunk. Télen a meleg csizmába beleizzadhat a lábunk, ez pedig bőr- és körömgombához vezethet. A sarok is kirepedezhet télen, főleg, ha padlófűtéses helyiségben tartózkodunk. A láb- és körömgombásodás kezelésére teafaolajos, antibakteriális készítmények ajánlhatók, az extrém száraz sarkat pedig pillanatok alatt rendbe teszik az olívás láb- és sarokápoló krémek.

Ha hosszabb időt töltünk a hideg levegőn a szabadban, akkor a fagyási sérülések és a kiszáradás ellen mindenképpen védekezzünk. Ilyenkor a legjobb szolgálatot a zsíros, magas beltartalmú krémek, vajak teszik.

Ha úgy érezzük, hogy sportolás után túl sok maradt az arcunkon ebből a krémből, akkor a fölösleget tisztítsuk le, majd használjuk megszokott hidratálónkat.

A téli sí- vagy futóruhák többsége jól elvezeti az izzadságot és száraz érzést nyújt fokozott igénybevétel esetén is. Persze mindenki szeretne sport közben is illatos és komfortos maradni, ugyanakkor arról nem szabad elfeledkezni, hogy ilyenkor még károsabb az izzadás teljes megszüntetése. Az alumíniummentes deók biztosan védenek a kellemetlen szagok ellen, ugyanakkor nem gátolják az izzadást.

Sokan nem is sejtik, hogy a hó és jég szikrázó fehér színe komolyabb napégéshez vezethet, mint a nyári napsütés. A fehér ugyanis visszaveri a napsugarakat közvetlenül a testfelszínre. Síelésnél, korcsolyázásnál érdemes a szabadon lévő testrészeinket napvédő krémmel bekenni, ha pedig már megtörtént a „baleset”, akkor egy aloe verás gél megnyugtatja a piros, égett, irritált bőrt.

A kezek és lábak kihűlését leginkább vérpezsdítő forró fürdőkkel előzhetjük meg, a hatást illóolajokkal tehetjük még kellemesebbé. A forró víz egyébként megnyugtatja a végtagokat, kiegyensúlyozza és felpezsdíti a vérkeringést. A fürdő után ne feledkezzünk el a hidratálásról sem, hiszen a fürdővíz kiveszi a bőr nedvességtartalmát.

Télen a sapkahordás és a hideg idő hajproblémákat okozhat! Ilyenkor sokkal gyakoribb a korpa megjelenése, a hajhullás és a száraz, töredezett haj. Ha korpásodással küzdünk, akkor próbáljunk ki valamilyen holt-tengeri ásványi sókkal készült terméket, ugyanis ezek bizonyítottan segítenek az irritált, korpás fejbőr helyrehozatalában.

A szikrázó téli napsütés nemcsak a bőrt, hanem a szívet is melengeti. Jó idő esetén töltsünk minél több időt a szabadban, így megelőzhető a téli depresszió kialakulása. A jókedv pedig belülről simítja ki a ráncokat, tünteti el a bőrről a rosszkedv nyomait. A hosszú éjszakákat pedig használjuk ki, aludjunk sokat, ami szintén megfiatalítja és regenerálja a bőrt.

 

Napló-információ

hozzászólás
2015. december 31., 10:03 szerző: Napló-információ

Facebook

Hozzászólások