2021.03.31. 11:43
Bemutatkozik a Style Jacht Kft.
A Style Jacht Kft. tipikus családi vállalkozás. A céget id. Scholtz Imre (73) alapította több, mint 30 éve hajóépítő, belsőépítész szakmákkal felvértezve.
A cégnél már a kezdetekben ügyködött ifj. Scholtz Imre. Eleinte, mint kiváló versenyző a cég arca, később főleg logisztikai feladatokat látott el. Manapság egyik fő feladata a Style Jacht Kft. irányításának átvétele. Lányom, Scholtz Petronella, aki szintén kiváló vitorlázó, több évig irodavezető volt a cégnél, jelenleg második gyermekével gyesen van, több nyelv tudásával az export-import ügyeket intézi ma is. Legkisebb fiam, Alex grafikai-és marketing tevékenységgel segíti cégünket.
Amikor a Sudár típusú 8 m-es sportvitorlásunk berobbant a balatoni vitorlás életbe id. Scholtz Imre belsőépítészeti munkáját gyakorlatilag feladva, budafoki műhelyét hátrahagyva megvásárolt egy volt szovjet ingatlant hatalmas daruzott csarnokkal Hajmáskéren Veszprém mellett. A merész húzás bejött, a műhely megtelt élettel. Akkoriban a helyi (hajmáskéri) és környékbeli településekről pár év alatt közel húsz fős gárda verbuválódott. Az évi legyártott 30 vitorlás többsége a Balatonra került, de jelentős volt az export is. Főleg a Boden tóra és a dél-német tavakra szállítottunk.
Sudárból 197 darab készült, így lehetőség nyílt fejlesztésre is. Egy kisebb siklóhajó a Scholtz 22 volt a következő „nagy durranás” a kétezres évek elején. A típus közel 150-es darabszámot élt meg. Németországban, Svájcban, sőt Horvátországban is népszerű iskolahajó. Hogy nálunk miért nem, örök talány marad.
A kétezres évek elejétől a magyar vitorlázók igénye eltolódott a nagyobb, részben lakóhajók irányába ezt reagálta le a Style Jacht Kft. egy 32 lábas (9,7 m) később egy 34 lábas (10 m)-es hajóval. Ezekből a hajókból már sokkal kisebb darabszám készült, mert megjelent az összes nagy európai hajógyártó magyarországi képviselettel és divat lett használt hajókat importálni.
Jelenleg cégünk a harmadik (Sudár, Scholtz 22, Scholtz 8.8) igazi sikerhajóját a Scholtz 8.8-ast készíti kis szériában egyedi megrendelésre. Ez utóbbi kicsit magyarázatra szorul: az angol hajóiparban a „semi custom” jelentés a félig egyedi megrendelésre készült hajókat jelenti. Ez a sablonban készített egyforma hajótestet és a vevő kívánsága szerint befejezett járművet takar.
Választani lehet a motorizációt (elektro vagy robbanómotor), a rudazatot, karbon vagy alumínium a felhasznált belső faanyagokat, kárpitokat, különböző vitorlákat, teakfa fedélzetet, műszerezettséget, mélyjáratot és minden mást, ami egy ilyen retro klasszikus hajóban megvalósítható.
Jelenleg a járvány hatásának talán ellentmondóan egyre nagyobb igény jelentkezik ilyen hajóink iránt. Ennek megyünk elébe különböző műszaki fejlesztésekkel, fűtés korszerűsítéssel, modern gépek vásárlásával.
Amivel a legnehezebben birkózunk meg az a krónikus szakember hiány. Évek óta nincs érdemi sporthajó-építő képzés. Nagy az elszívó hatás külföldi hajóépítő cégek részéről. A munkavállalók végig se gondolják, milyen ára van a különélésnek, a sok ezer kilométeres autózásnak, a járványveszélynek. Összességében egy önállóan dolgozó profi szakmunkásnak mi is tudunk annyit fizetni, mint a külföldi cégek. Egy környékbeli fiatalnak különleges szakmát, hosszú távú foglalkoztatást, biztonságot tudunk nyújtani.
Végezetül annyit mondhatok 50 éves szakmai múlttal, hogy az utóbbi 20 év fejlődése a hazai sporthajó iparban és a balatoni vitorláséletben hosszú távon biztosítja cégünk, így dolgozóink jövőjét.
Style Jacht Kft. Tel.: 30/940-1251 http://www.stylejacht.hu