2019.01.31. 08:04
Karrierinfó – Friss hírek, információk az álláspiacról
Az Ön leendő dolgozói kiadványainkat olvassák!
Mellékletünk Figyelemfelkeltő tematikus tartalmával, releváns és értékes információt nyújt
Szakértőink karriertanácsai és az Ön hirdetése eljut minden megyei előfizetőnkhöz, biztosítva a teljes lefedettséget.
Szeretné könnyen megtalálni a legmegfelelőbb munkaerőt?
Megoldottuk Önnek!
Fontos, hogy cégéről pozitív képet alkossanak dolgozói, alkalmazottai és leendő munkatársai?
Vállalata employer branding kommunikációja nálunk a legjobb felületeken működik.
A brandje minden cégnek, vállalkozásnak van, más kérdés, hogy azt miként ápolja fejleszti. A felépített brand határozza meg, hogy sikerül-e megtalálni és megtartani a legjobb munkaerőt.
A munkaerőpiac szereplői már nincsenek kényszerhelyzetben, döntéseiket – elsősorban a kvalifikált szegmensben – nem csak az anyagi szempontok vezérlik. Fontos a cég szerepvállalása, a munkakörülmények, a juttatások a megbecsülés, mely több síkon is megvalósul. A munkavállalói márka, jól felépítve, hatékonyabban őrzi a munkaerőt, mint a folytonos fizetésemelés, evvel együtt bevonzza a legjobb szakembereket, akik a toborzási időszakon kívül is hajlandónak mutatkoznak önéletrajzuk, jelentkezésük elküldésére. Célcsoportjainkban két féle ember van, az egyiknek van munkája, a másik pedig jobbat szeretne. A vállalt brandjének pozitív üzenetét kell eljuttatnunk hozzájuk, felületeink erre kínálnak megoldást.
A márka részét képezi a marketing az értékesítés és ugyanekkora súllyal a HR is! Fontos az egységes, céges kommunikáció, melyben életbevágóan fontos a HR szerepe, megnyilvánulásai!
1, Márkaígéret
A szakemberek ettől érzik úgy, hogy a cégnél kell dolgozniuk, ott építhetnek karriert és lesznek biztos helyen. A nem teljesülő márkaígéret legbiztosabb jele a magas fluktuáció, ha folyamatosan kell tölteni a megüresedő pozíciókat. A hamis ígéret csalódást okoz a dolgozókban és odébb állnak.
Egy átlagos szövegezésű álláshirdetésben rengeteg tipikus ígérettel találkozhatunk (versenyképes fizetés, innovatív csapat, kreatív munkavégzés…) A legjobb, ha az ígéret hiteles, mert a csalódott dolgozó minden fórumon hangoztatni fogja véleményét és jelentős presztízs veszteség és bizalom vesztés lesz az eredmény.
Az ígéret a cég részről nem más, mint élmény és pozitív tapasztalat, elsősorban ezt keresik a dolgozók. Az ígéret nem elsősorban magas fizetést jelent, mert ez relatív, mindenkinél más és a jó munkahely is szubjektív. Fontos, hogy felmérjük, hogy érzik magukat dolgozóink, elégedettek-e a munkájukkal, munkakörnyezettel, hangulattal. A helyes és hiteles ígérettel felmutathatunk egy jövőképet, egy boldogabb, kiegyensúlyozottabb életet, fejlődési lehetőséget, összességében olyan dolgokat, amitől pozitív hatással lehetünk életükre.
Kerüljük az elcsépelt, sablon szövegeket és lépjünk ki a megszokott álláshirdetés szövegezés szófordulatainak köréből. Fogalmazzunk őszintén a saját szavainkkal, egyedi módon.
2, A cég személyisége
Nincs másról szó, minthogy mit gondolnak rólunk az emberek, hogyan látják vállalatunkat. Professzionisták hűvös gyülekezete, vagy fiatalos, vidám lendületes csapat, akik nem követik a hagyományos hierarchikus felállást, vagy ellenkezőleg, fontos a katonás rend? A lényeg, hogy a célcsoportunk elvárásai szerint kommunikáljuk ezt, úgy mutassuk be ahogy a leendő dolgozó várja.
Van, aki a rendet szereti és biztonságot nyújt számára az autokrata, kiszámítható rendszer, és van aki menekül a kötöttségektől és csalódott lesz ha az ellenkezőjét tapasztalja. El kell döntenünk kikhez akarunk szólni, kiket keresünk és fel kell tennünk a kérdést, hogyan látjuk a vállalatot és miként látják a dolgozók. Szólaltassuk meg azokat a kollégákat, akik a legelégedettebbek, és azokat, akik a legszemélyesebb tapasztalatokkal bírnak, így újabb hiteles információt nyerünk és közlünk és nagyobb valószínűséggel vonzzuk be azokat az új kollégákat akik illenek a csapatba.
A felületeinken a vállalatot bemutató videó vagy képgaléria cégbemutató cikkbe ágyazva kínálja ehhez a legjobb megoldást:
3, Vállalati értékek cégfilozófia
Elsőre azt gondolhatnánk ebben a pontban a vállalt cégfilozófiája kerül említésre. Ennél sokkal fontosabb a harmónia a cég vállalt elképzelései és a dolgozók vallott filozófiája közt. Nem lehet valaki egy olyan csapat értékes és megbecsült tagja, ha nem tud azonosulni a cégfilozófiával. Itt kell beszélnünk arról, hogy a CSR a társadalmi szerepvállalás, a cégben mennyire működik, azt miként kommunikálja a marketing egységben a HR munkatársakkal, mert kiderül, hogy a dolgozók ezekkel az értékekkel menyire tudnak azonosulni és ha ez nem így van, az akár belső konfliktusokhoz is vezethet. Ismerjük meg alkalmazottainak álláspontját, adakoznak-e, vállalnak-e segítő feladatokat és azt milyen irányban.
4, Motiváció és ösztönző rendszerek
Felejtsük el, hogy a pénz az egyetlen motivációs eszköz, ez már túlhaladott, egyszerre több eszközt kell használnunk. A szóbeli dicséretek, az előrelépés lehetőségek, a cég által finanszírozott továbbképzések, kiemelt biztosítások sokkal hatékonyabbak lehet a pénznél. A jutalmazási rendszerek mindenütt sablonosan egyformák (céges fizetett nyaralás, bónusz, csapatépítés, karácsonyi bögre, toll, kitűző…) Ennél sokkal célszerűbb ha megkérdezzük a dolgozót, dolgozókat arról mit szeretnének, mire lenne szükségük, így személre szabva hatékonyabban működnek motivációs eszközeink. A fentieket bevéve a kommunikációnkba, hatékonyabban működnek majd hirdetéseink is.
5, A cég, mint munkáltató értékei
A gyakorlati és kézzelfogható előnyökről van szó, amelyet megtapasztal a dolgozó a karrier építése során és ezek megjelenéséről a munkatársak életében:
Ne feledjük, hogy dolgozóink elsősorban saját céljaik megvalósításának okán választották a vállalatot, ezért figyelnünk kell előrehaladásukat. Ez sok munkát jelent, ha véletlenszerűen összeválogatott csapattal kell dolgozunk, ha azonban a márkaígéret erős, és a kommunikáció egységes, jó eséllyel olyan alkalmazottak dolgoznak majd a vállalatnál, akik hasonló célokat tűznek ki maguk elé. A sikeres emberek vonzzák a sikert, és vonzzák azokat, akik sikeresek szeretnének lenni.
6, Valós eredmények, bizonyítékok
A legfontosabb szint a legalsó a fenti illusztrációban, mert ezzel találkozik a munkavállaló a legtöbbször. Olvassa a cégről megjelent cikkeket, látja a vállalatot bemutató videókat, olvassa az ott dolgozók beszámolóját. A cég kommunikációjának fontos része kell legyen a sikertörténetek bemutatása az elégedett dolgozók megszólaltatása őszinte, nem dicsekvő vagy szerepet játszó módon, csak hitelesen és ez a legnagyobb kihívás, mert ha nem működik a kommunikáció akkor mindez értelmét veszti.
Tehát a legfontosabb a kommunikáció kifelé és befelé egyaránt, ehhez gyűjtsünk adatokat a dolgozóktól és a környezetből is, majd rendszerezzük ezeket. Keressük a kapcsolatot a marketinggel és alakítsuk ki együtt a cég brandel összefüggő kommunikációját. Keressük meg hirdetéseinknek a megfelelő és működő csatornákat.
A fenti célok megvalósításához kínáljuk hatékony felületeinket.