Pápa

2017.02.06. 20:50

Növekvő pályán a húsgyár

Pápa - A 2016. december eleji tulajdonosváltást követően rögtön növekvő pályára állt és fokozta termelését a Pápai Hús - tudtuk meg a cég lapunkhoz eljuttatott közleményéből.

Polgár Tibor

Mint írják, a tavalyi év utolsó hónapjában a nagy múltú húsipari vállalat árbevétele és az értékesített termékek mennyisége is 25, míg a feldolgozott sertések száma 64 százalékkal múlta felül a cég egy évvel korábban, hasonló időszakban mutatott teljesítményét. A tradicionális húsipari márka sikerrel indította meg a külföldi terjeszkedést is: a nyers hús és a húskészítmények exportjából származó árbevétel 153 százalékkal múlta felül az egy évvel korábbit. A húsvéti időszakra készülve pedig jó ütemben haladnak a tárgyalások a belföldi kereskedelmi partnerekkel.

Fotó: archív

A Pápai Hús Kft. a tavalyi év utolsó hónapjában közel egymilliárd forintos árbevételt ért el, miközben több mint 1100 tonna terméket értékesített. Mind a két érték 25 százalékkal múlja felül az előző év hasonló időszakának teljesítményét. Az üzem decemberben közel 11 ezer sertést dolgozott fel az egy évvel korábbi 6600-zal szemben, ami 64 százalékos bővülést jelent. A vállalat az év utolsó hó-napjában megkezdte termékei exportját az új piacokra is: a Pá-pai Hús termékei közül összesen 115 tonna került a külföldi piacokra, ennek háromnegyedét nyers darabáruként értékesítették.

- Már a decemberi adatok is mutatják, hogy a vállalat elindult az új tulajdonos által megjelölt növekedési pályán. Növeltük az árbevételünket
és az értékesített termékek mennyiségét, valamint a külföldi piacokra is elindultak az első szállítmányaink. A következő hónapokban elsősorban a meglévő kapacitások minél teljesebb kihasználására koncentrálunk, elindítjuk a szükséges műszaki fejlesztéseket - mondta el Kovács László, az új Pápai Hús Kft. ügyvezető igazgatója, aki szerint a feldolgozási tevékenység felfutása szükségessé teszi további szakemberek felvételét a közeljövőben, így ez szintén az elkövetkező hónapok egyik fontos fel-adata lesz a cégnél.

Kovács László kiemelte, már a decemberi adatok is mutatják, hogy a vállalat elindult az új tulajdonos által megjelölt fejlődési pályán Fotó: Pápai Hús Kft

Kovács László ki-emelte, a vállalat termékeivel már a húsvéti ünnepekre készül. - Már tárgyalunk a kereskedelmi partnereinkkel a húsvéti termékek fogadásáról. A tárgyalások jól haladnak, bízunk benne, hogy idén egyre több helyen lesznek kaphatóak a Pápai Hús klasszikus húsvéti termékei, a tradicionális ízvilágot a családoknak kínáló, hosszú érlelésű sonkatermékek - jegyezte meg az ügyvezető igazgató.

2016. december 1-jén a Tano Commerce Kft. - a Frank Liu hongkongi magánbefektető tulajdonában álló Famous Yield Enterprises leányvállalata - a nettó 1,134 milliárd forintos vételár kifizetése után vette át a hányattatott sorsú húsipari vállalatcsoport eszközeit a felszámolótól. A vevő a Pápai Hús márkanevet is megvásárolta, amelynek használatához a pápai önkormányzat is jóváhagyását adta. Így a Tano Commerce Kft. decemberben felvette a Pápai Hús Kft. nevet.

A szakmai befektető tulajdonos célja újjáéleszteni a Pápai Hús márkát, és bevezetni a magyar cég termékeit a kínai, a távol-keleti és az amerikai piacokra, miközben a hazai piacon stabilizálja annak pozícióit. A hongkongi befektető az értékesítési pályázatban előírtakon felül önként vállalta, hogy a csoport tovább foglalkoztatja a munkavállalókat, akik közül a tavalyi esztendő decemberében 680-an éltek is a felkínált lehetőséggel - olvasható a Pápai Hús Kft. legfrissebb közleményében.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!