Olvasó

2015.04.26. 08:19

Medvehagyma túrázók

Sikerült a jó időt elcsípnünk az idei medvés túránkhoz április 12-én Herenden.

Sokan kedvet éreztek a kirándulásra, mivel 65 lelkes túrázó vágott neki a 8 km-es kalandnak. Meleg szellők kergetőztek körülöttünk és csalták egyre jobban az erdő mélyére a csapatunkat. A Rakottya-patakot követtük a Hajag irányába egy különleges medvehagyma körig. Bácskai Péter a túra egyik vezetője egy mókás történettel ismertette az eredetét és a medvehagyma eddig nem ismert futásra gyakorolt jó hatását. Friss zöld levelekkel gazdagítottuk a szendvicseket és otthonra is készleteztünk. A pihenést követően úttalan utakon vágtunk át a szomszédos völgybe a Tamás-forráshoz. A kanyargó patak többször adott feladatot az átkelésnél, de sikerült szárazon megúsznunk.

Hatvanöt lelkes túrázó vágott neki a nyolc kilométeres kalandnak. Medvehagymát indultak szedni

A szépséges völgy vízesésekkel, barlanggal, üde pázsittal kárpótolt minket. Lerogytunk a tűzrakó helynél és jóízűen falatoztunk, szalonnáztunk. Gyerekek tanulmányozták a patak élővilágát tésztaszűrőn keresztül, majd beazonosítva az állatkákat megállapították, hogy nagyon tiszta a patakunk. Akinek volt bátorsága megkereshetett tájékozódási pontokat, majd számháborúban fogyaszthatta a maradék energiáit. Az apukák közben békésen szunyókálhattak a kellemes melegben. Medvével szerencsére idén sem találkoztunk! Köszönjük a részvételt! Egészségünkre!