2022.08.18. 15:00
Sivatagi körülményekkel küzdenek az európai vasutakon
A nyári hőség próbára teszi a vasutak működőképességét egész Európában. A sínek elgörbülését fehér festékkel igyekeznek megakadályozni, a bozóttüzeket a növények ritkításával. A légkondicionálókat pedig nagyobb teljesítményűekre kell cserélni – írja a Magyar Nemzet.
Illusztráció
Fotó: Katona Tibor
Az idei nyáron Észak-Európában és az Egyesült Királyságban is 40 fok körüli, illetve azt meghaladó hőmérsékletet mértek, ami a végsőkig próbára tette a vasúti rendszereket. A vonallezárások és a berendezések meghibásodásai azt mutatják, hogy a vasút nem mindig képes kezelni ezeket a szélsőséges hőmérsékleteket. A spanyol állami pályaüzemeltető, az Adif arról tájékoztatta a Railtech.com szakportált, hogy tesztelik egyes vágányok fehérre festésének hatékonyságát. Az Adif az Ice Paint nevű, speciális összetételű festéket alkalmazta Albacete egyik szakaszán. A cég emellett a sivatagi körülmények között működő vasútvonalak, például a Mekkából Medinába tartó szaúd-arábiai nagysebességű vasútvonal fejlesztése és karbantartása terén szerzett tapasztalatait hasznosítja.
(...)
A magas hőmérséklet miatt gyakran problémák adódhatnak a fedélzeti légkondicionálással, ami szélsőséges esetben egészségkárosodást is okozhat az utasoknál, és a közösségi médiában emiatt rengeteg panasz jelenik meg. Spanyolországban
a Madrid és Barcelona közötti nagysebességű vonatokon a hőségben többször meghibásodott a léghűtő – közölte az állami vasúttársaság, a Renfe.
A berendezés azért nem volt képes a kocsikat a szokásos hőmérsékletűre hűteni, mivel az extrém magas hőmérséklet egy védelmi mechanizmust indít be – magyarázta a Renfe. Ezután nem lehet újraindítani a működésüket, amíg a hűtőgáz nyomása nem csökken, amihez időre van szükség.
A teljes cikk ITT olvasható.