Lóerő

2016.06.09. 17:30

Új autóval indul - Varga Attila kedvenc futamára készül

Veszprém - A hétvégén rendezik a huszonharmadik Veszprém-ralit, melynek kapcsán a szombati rajtig idén is mindennap bemutatunk egy-egy pilótát.

Heffler Péter

Rövid sorozatunk negyedik, zárórészében ismét egy megyei versenyzővel beszélgettünk, a veszprémi Varga Attilával, aki eddig az összes veszprémi rajtrácson ott volt. Most sem lesz ez másképp, csak az autó új, a lelkesedés a régi.

- Melyik a legemlékezetesebb az ön számára a sok Veszprém-rali közül?

- Mindegyik felejthetetlen a maga nemében. Amelyik sikeres volt, az természetesen azért vált maradandóvá, amelyiken pedig valamilyen okból kifolyólag ki kellett állnunk, abból igyekeztünk tanulni. A legkedvesebb versenyeim egyébként mindig azok, melyeken Noémi lányommal tudok indulni.

A Citroen DS3-as volánja mögött másodszor fog versenyezni a veszprémi Varga Attila
Fotó: Lakatos Róbert

- Mit vár az idei futamtól?

- Murván nagyon szeretek versenyezni, ezért nagy várakozással tekintek a Veszprém-rali elé. Továbbá kifejezetten fekszik nekünk az idei kiírás, ugyanis a külföldi versenyeken, ahol rendre kétszáz kilométer körüliek a távok, hozzászoktunk az ilyen hosszúságú megmérettetésekhez. Tudni kell, hogy nagyobb távnál a szerencsének kevesebb szerepe van, és az észjáték jobban dominál. Míg rövidebb távokon kis túlzással valaki behunyja a szemét, kergeti az autóját, jó eséllyel elöl fejezheti be a versenyt, addig komolyabb távon, amilyen az idei Veszprém-rali is, egyszerre kell tudni nyomni a gázt és taktikázva vigyázni a vasra.

- Milyenek az eddigi tapasztalatok az új autóról?

- Ez lesz a második versenyünk az új kocsival, a DS3-as Citroennel, mivel eddig csupán egy tesztversenyen szerepeltünk vele Szombathelyen. Mondhatjuk, hogy az ismerkedés jól kezdődött, mert másodikok lettünk vele, de a legfontosabb, hogy minden megtett kilométer rendkívül élvezetes. Meg kell említeni, hogy egy vébés jószág, és a korábbi autóimnál jóval okosabb gép, mert több elektronikával rendelkezik. Ennek van egy olyan hozadéka, hogy sokkal többet megold a pilóta helyett, ami az én szememben azért nem mindenképpen előnye az autónak, mert ezáltal kevesebb múlik a versenyzőkön és több az autón.

- Mik a célok a szezon hátralévő részében?

- Egyelőre további ismerkedés az autóval, míg a konkrét célokat majd csak a Veszprém-rali után lehet megfogalmazni.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!