Lóerő

2015.03.30. 11:18

Nyári gumicsere esetén jegyezzen meg 3 szót, ha „kedves az élete”! (x)

Van, aki kihagyhatja a nyári gumicserét, van, aki felteheti az eddig tárolt és jó állapotú nyári gumiját, viszont van, akinek nincs ekkora szerencséje, és kihagyhatatlanná válik a csere. Álljon itt 3 szó, amit feltétlenül jegyezzünk meg a csere előtt, ha a biztonságunk valóban fontos számunkra.

DOT-szám az abroncsok koráról ad nekünk pontos jelentést, amelyet a gumi peremén olvashatunk: például a „0804” számsor azt jelenti, hogy a gumit 2004. nyolcadik hetében gyártották. A túltárolt, elöregedett abroncs nem csak téliként, nyáriként is kevesebbet tud, mint az új, és ezzel komolyan veszélyezteti a kocsiban ülők biztonságát.

A gyártók 5 éves kortól szigorúan éves ellenőrzések mellett javasolják a nyári gumik használatát maximum 8 éves korukig. Tehát ez időn túli gumikat semmi esetben se szereljünk már fel, és semmisíttessük meg azt. A tesztelők javaslata alapján pedig az 5 éves életkort elért gumikat már inkább cseréltessük le, mert ezen túl közel 20, vagy még több százalékkal is csökkenhet a biztonságos tapadás szintje.

A nyári gumik kopottságának szintjét legegyszerűbben a TWI kopásjelzővel állapíthatjuk meg, amely egy kitüremkedés, és a futófelület kopásával párhuzamban látható erősségű lesz.

A jogszabály 1,6 milliméteres profilmélységet enged meg, viszont ha ez kisebb, akkor az büntethető. A gumicserét azonban érdemesebb korábban, körülbelül 2 milliméteres profilmélységnél megtenni. Nagyobb teljesítményű, szélesebb gumik esetén ez a határ 3 milliméter kell legyen, ezalatt az érték alatt már ismét ajánlott a nyári gumik cseréje.

Az ADAC tesztjei által megállapítható, hogy melyik a legbiztonságosabb, a legmegbízhatóbb vagy épp a legcsendesebb abroncs, ár és minőség viszonylatában is.

Az idei eredmények alapján kisautós kategóriában, a 185/60 R14-es méretben a Continental PremiumContact 5 remekül teljesített az utakon. A második Goodyear EfficientGrip Performance, amely a száraz utakon kiemelkedően jól teljesít. Remekül teljesít még a Nokian Line is, amely a kopás és a fogyasztás mellett a száraz úton is megállta a helyét a Vredestein, a Hankook, a Firestone és a Hankook előtt. Igen gyengén teljesített idén a Pirelli és a Cinturato P1 Verde.

Kompakt-középkategóriában, 205/55 R16 a Michelin Primacy 3 nagyon jól teljesített a száraz úton, a kopása ideális, valamint a zajszint is megfelelő. A második helyen a Goodyear EfficientGrip Performance említhető a stabil és jó eredményekkel. A harmadik a Continental PremiumContact 5, amely száraz úton felvette a versenyt a Michelin-nel, nedves úton pedig egyenesen meg is előzte azt. A Continental mögött a Dunlop és a Pirelli szerepel.

Tehát el ne felejtse, ha kedves az élete: ha gumicsere, akkor DOT, TWI, és ADAC!

Forrás: gumidirekt.hu

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!