Lóerő

2010.08.13. 04:28

Kérem félrehúzódni!

Veszprém - Röpke másfél óra vezetés után nehéz megítélni, miben gyengélkedik egy "fullos", 21 milliós Touareg, viszont igencsak jót derültem azon, hogy öt kocsiból négy félrehúzódott, ahogy közelítettem mögöttük a Balaton felé vezető úton. Félelmetes járgány!

Glogovcsan Nikola

Lelkes kísérőm, Viktor, a kereskedés munkatársa a kocsikázás után egy terjedelmes listát küldött át nekem arról, mi minden lelhető fel a Volkswagen SUV-jában, illetve mitől lett 16-ból 21 millió.

A több tucat alapcucc mellett extraként, a legolcsóbb, nem egész 40 ezer forintos fűthető bőrkormánytól a közel félmilliós bixenon fényszórón és panorámaüveg tolótetőn át a 800 ezer forintos légrugózást biztosító rendszerig minden szép és jó, néhol talán teljesen szükségtelennek is tűnő szerkezettel látták el a bölcs és praktikus németek a Volkswagen hobbiterepjáróját.

Talán inkább arról kellene beszélni, milyen érzés, amikor felsőbbrendű lényként jobb karommal a könyöklőt támasztom, a bal karommal a szuperérzékeny kormányt kezelem, míg a jobb lábammal a V6-os, 3 literes, 240 lóerős TDI motor és a nyolcfokozatú (automata) Tiptronic váltó adta lehetőségeket igyekszem - főleg az időfaktor miatt - mohón és minél hatékonyabban kihasználni.

Eleinte - leginkább az udvariasságtól vezérelve - kerültem a padlógázt, hiszen az egészen finom gázfröccs ellenére is meglepően hamar reagált a kocsi, érzi, hol vagyok, mit is akarok most valójában, versenyzek, talán előzök, vagy épp csak odapöccintek neki? Aztán némi ösztönzés után nyomok itt-ott padlógázt is, miért is ne, a kocsi váltója a nyolc fokozatából a számára leghatékonyabbra vált, a motor félszigorral felmorog, majd elégedetten konstatálom, bizony, ennél a zöld lámpánál is első lettem, újfent nyertem.

A menetteljesítményből, pontosabban abból, miként viselkedik a kocsi a különféle útviszonyokon, a kollégák, akik huzamosabb ideig tesztelhették a Touareget, megállapították, hogy nemcsak az aszfalton, hanem a terepen is megállja helyét, szinte kivétel nélkül dicséret érte a négykerekűt. A feláras légrugózás eredményeképp magunk választhatjuk meg, hogy normál, terep- vagy sportfokozatban kívánjuk-e nyüstölni a gépet.

Odabent pazar kényelem uralkodik. Hirtelen felsorolni sem tudom, mi minden ingerli az ember érzékszerveit. Csupa elektronika az egész - mi más lenne -, kapcsolók, LED-ek, lámpák, krómok, bőrök, kijelzők, élvezeti elemek tömkelege mindenütt.

Nem kerülhetem meg, óhatatlanul szót kell ejtenem az árazásáról. A 16,3 millió forintos Touareg alapmodell 23 százezerrel olcsóbb az egy kategóriába eső X5-ös- nél és ML Mercedesnél, de furcsamód 200 ezer forinttal a Q7-es Audi fölé árazták. Sokak számára ez meglepő volt.

Helyszűke miatt nem áll módomban tovább magasztalni - némileg eltekintve a tesztelt kocsi horribilisnak is felfogható árától - a népautó luxusjárgányát. A hétköznapi ember számára már-már páratlan élményt nyújtó vezetés után az ember rendre mindig oda lyukad ki, hogy a fene egye meg, nagyon jó érzés jó autót vezetni!

 

Mitől lesz a tizenhatos húsz feletti?
 
Bixenon fényszóró, dió-fagyökér dekorbetét, "chrome-style" dizájncsomag, DVD-váltó, fűthető bőrkormány, iPod-csatlakozó, "Karakum" könnyűfém keréktárcsa, légrugózás, memóriacsomag, navigációs rendszer, panorámaüveg tolótető, parkolóradar elölhátul, "lane assist" sávtartó rendszer, sötétített hővédő üvegezés, telefon-előkészítés és bőr üléshuzat.

 
 
  
 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!