Ahány ország, annyi szokás - Vezetési stílusok Rómától Tokióig

2017. január 27., 08:30 szerző: FMH-információ
komment
A legtöbb ország rendelkezik olyan vicces, szokatlan vezetési szokással, ami érdekes lehet másoknak.
hirdetes_kapcsolo: 1
data['nincs_banner']: 0
G->reklam_mentes: 0

A sofőrök többsége világszerte meg van arról győződve, hogy kiválóan vezet, és semmilyen rossz vezetési szokása nincs, viszont a körülötte lévőknek van némi hiányosságuk. Több ezer ilyen sofőrtárssal közlekedünk nap mint nap az utakon.

Veszélyes vezetőkkel bármelyik kontinensen, országban vagy városban találkozhatunk, területtől függetlenül. Viszont a legtöbb nemzetiség rendelkezik olyan vicces, szokatlan vezetési szokással, ami érdekes lehet másoknak. Az egyik autókölcsönző összegyűjtötte ezeket az érdekességeket a világban.

Olaszországban a sofőrök vezetési stílusában is visszaköszön a jellegzetes mediterrán temperamentum. Főleg Rómában és Nápolyban lehet kihívás az autós közlekedés még egy gyakorlott sofőrnek is. A kétsávos út bármikor három sávossá válhat, a sofőrök agresszívek, és egy kisebb félreértés esetén is képesek kiszállni a kocsiból, hogy hangot adjanak felháborodásuknak. A közlekedési lámpák átváltását pedig csak jó tanácsnak veszik.

Görögországban, főleg Athén belvárosában a rengeteg autó és a kevés parkolóhely nehezíti meg a sofőrök életét. Gyakran előfordul, hogy egy parkoló autót minden oldalról körbe parkolnak, így a középső sofőrnek igen türelmesnek kell lennie, hogy ki tudjon állni az autójával.

Hawaii-on még a legügyetlenebb sofőrnek is felüdülés lehet a vezetés, mert nincsenek közlekedési dugók, a sofőrök barátságosak és türelmesek. Ha valaki valami butaságot csinál, segítenek neki, ahelyett, hogy azonnal ráfeküdnének a dudára.

Tokióban az autózás teljes mértékben eltér más nagyvárosokétól. Minden rendkívüli módon meg van szervezve és kontrollált, ezáltal folyamatos és zavartalan a közlekedés. A japán sofőrök a legudvariasabbak, senki nem siet, és betartják a követési távolságot.

Kenyában több világítás nélkül közlekedő autóssal találkozunk, mint gondolával Velencében. Nagyobb gondot, nehézséget jelent számukra, ha lemerül az autó akkumulátora, minthogy egymásba mennek az autók.

Az angoloknál - azon a közismert tényen kívül, hogy a másik oldalon vezetnek - a köszönetnyilvánítás is alaposan eltér a miénktől. A kézfeltartás helyett ők az egyik ujjukat emelik fel a kormányon. Ezen kívül az olaszoktól eltérően az angol sofőrök sárga lámpánál már fékezni kezdenek, így ők inkább a biztonságra törekednek.

FMH-információ

2017. január 27., 08:30 szerző: FMH-információ

Hozzászólások

Részletes műsor

loader image

Műsorok betöltése...