2015.10.27. 14:26
Ismét dobban a sportos szív
Cuore Sportivo, azaz sportos szív. Az Alfa Romeo méltán híres szlogenje értelmet nyer az új Giulia bemutatásával. A Milánóhoz közeli Arese városában, a gyár világhírű múzeumában került sor az ünnepélyes bemutatóra.
A cég új modelljét a konkurens BMW 3-as sorozat, az Audi A4 és a Mercedes C osztály modelljei mellé pozicionálták. Az autógyár új üdvöskéje hazánkban kora tavasszal lesz elérhető.
Próbálok nem elfogult lenni, de szerintem az Alfa Romeo Giulia tökéletesen megtestesíti a márka új filozófiáját, miközben hű marad annak tradícióihoz. Erőssége pont ebben rejlik: egy olyan korszerű forma létrehozása, amelyre évtizedekkel később is mosolyogva tekint az ember.
A cég számára fontos szempont volt a forma, sebesség és a szépség balanszában létrehozni egy olyan modellt, amely bármely más konkurens márkához tartozó célközönség számára szívmelen-gető érzést kelt. Igen, a kialakult vélemények megosztóak, valaki vagy szereti, vagy sem, na de itt a Giulia. Mindenki kösse fel a gatyáját, mert most ő a legjobb!
Az Alfa Romeo az új Giuliával próbálja menteni a menthetőt. 2018-ig több friss modellel célozzák meg az évi 400 ezres eladást
Fotó: illusztráció
A modell tervezésénél fontos szempont volt az 50:50 arányú tömegelosztás: a két tengely között kapott helyet a motor és minden mechanikus fődarab. Jó kis érdes, reszelős V6-hang, ami a Ferrari fejlesztésű, két turbóval megfújt, 2,9 literes motorból jön. Az új Giulia erőteljes személyiségét az egyszerűsége adja: az oldalán az áramvonalas ív, mely végigfut az ajtón, a kilincseken, majd véget ér a hármas elosztású orrmaszkon. Ez utóbbinak aerodinamikai szerepe van, nem csak dísz. Fontos szempont volt a súly lefaragása, ezért ultrakönnyű anyagokból építették. Különleges ínyencség a nagy sebességnél kinyíló alsó spoiler. Az össztömeg csökkentése érdekében a fékrendszerben alumínium-komponenseket és karbon-kerámia féktárcsákat alkalmaztak, míg az ülések váza szintén szénszálas szerkezetű, mely kiváló szerkezeti szilárdsággal bír.
A belső teret vezetőközpontú kialakítás jellemzi, az összes elsődleges funkció kezelőszerve a kormánykeréken kapott helyet, akárcsak a Forma–1-es autóknál.
Továbbra is elérhe-tő a DNS és a DNA funkció, mellyel a jármű menetdinamikai jellemzőit testre szabhatja vezetője.
Nem titok, ezen a modellen áll vagy bukik az Alfa Romeo márka jövője. Örömömre szolgálna, ha a modellbe fektetett hit beigazolná a vállalat számításait, és az autó elfoglalná méltó helyét a szegmensben.