2012.12.27. 09:40
Nő az autóértékesítés
A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) legfrissebb adatai szerint a novemberi személygépkocsi értékesítés minimális növekedést mutat, ezzel szemben az év első 11 hónapjában azonban több mint 14 százalékos a növekmény.
A 2012. év november hónapjában a személygépjármű, sajnos látszólagosnak nevezhető, minimális fejlődést mutat. A három százalék növekedés egyértelműen a rendőrségi flotta átadásának köszönhető, e nélkül a piac jelentős visszaesést mutatott volna, nyilatkozta Erdélyi Péter, az MGE ügyvezető elnöke.
Datahouse Kft. által közzétett adatok szerint 2012. novemberében 4648 személygépkocsit helyeztek forgalomba a tavaly novemberi 4521-gyel szemben. Motorkerékpárból 68-ról 60-ra csökkent az eladott darabszám. Kishaszon járműből ugyancsak csökkenés volt tapasztalható, idén novemberben 951 darab fogyott a tavaly novemberi 1347-tel szemben.
2012. első 11 hónapjában összesen 48017 új személygépjármű talált gazdára, ami 6173-mal több, mint a tavalyi időarányos adat. A növekedés 14,8 százalékos! Csakhogy ez az adat a rendőrségi flotta eladás nélkül 12 százalék körül lenne, azaz megfelelne az egyesület korábbi prognózisának.
Kishaszon járműből 9865 darab fogyott, a tavalyi 9794-gyel szemben. Motorkerékpár esetében 1753-re csökkent az értékesítés a tavalyi időarányos 1876-ról. 2012. 1-11 hónapjában hazánkban összesen 63562 új gépjárművet értékesítettek a tavalyi időarányos 57485-tel szemben, ami 10.6 százalékos növekedést jelent.
A piaci volumen továbbra is messze alatta marad annak, ami a szakma fenntartásához a jelenlegi formában elegendő lenne, mondta az elnök. Az új személyautó értékesítés több mint 70 százaléka céges vásárlás, így a kereskedelem számára fontos magán vásárlók továbbra sem kerültek elő. Mivel a céges gépjármű piac fokozottan Budapestre koncentrálódik, a vidéki márkakereskedők helyzete rendkívül nehéz, mert az általuk értékesített volumen nagyon alacsony, sok helyen a havi egy-két darabot sem éri el.
Szükségesnek és elengedhetetlennek látják, hogy kedvező, biztonságos finanszírozási termékek kerüljenek a piacra annak érdekében, hogy az értékesítés stabil és jelentősebb növekedésnek indulhasson.